Pregled bibliografske jedinice broj: 958110
Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece koja odrastaju u različitim rizičnim uvjetima
Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece koja odrastaju u različitim rizičnim uvjetima // 69th OMEP World Assembly and International Conference: “Early childhood relationships: The foundation for a sustainable future"
Zagreb: Školska knjiga, 2017. str. 48-48 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 958110 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece koja odrastaju u različitim rizičnim uvjetima
(Kindergarten as protective factor in development of preschool children who live in various risk life conditions)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Mihić, Ivana ; Matovina, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
69th OMEP World Assembly and International Conference: “Early childhood relationships: The foundation for a sustainable future"
/ - Zagreb : Školska knjiga, 2017, 48-48
Skup
69th OMEP World Assembly and International Conference: “Early childhood relationships: The foundation for a sustainable future"
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 19.06.2017. - 24.06.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Rizični uvjeti ; Predškolska djeca ; Vrtić kao zaštitni čimbenik ; Odgajatelji ; Rad s djecom iz rizičnih skupina
(Risk conditions ; Pre-school children ; Kindergarten as a protective factor ; Pre-school teachers ; Working with children from high-risk groups)
Sažetak
Uzimajući u obzir važnost zaštitnih čimbenika u razvoju djece koja odrastaju u rizičnim uvjetima, ovo je istraživanje usmjereno na analizu odnosa procjene rizičnosti različitih uvjeta odrastanja djece predškolske dobi i vrtića kao zaštitnog čimbenika u njihovom razvoju. Rizični uvjeti u djetinjstvu su operacionalizirani kroz različite kategorije djece: djeca s posebnim potrebama, djeca pripadnici romske nacionalne manjine, djeca iz sustava socijalne zaštite, djeca iz nisko poticajnih obitelji, djeca iz obitelji s kronično oboljelim članom, djeca čiji se roditelji razvode, te djeca čija majka pati od depresije. S druge strane, vrtić kao zaštitni čimbenik definiran je temeljem samoprocijenjenih mogućnosti odgajatelja za brigu o djeci iz obitelji u prije navedenim različitim rizicima. U istraživanju je sudjelovao 161 odgajatelj iz različitih ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje u Primorsko-goranskoj županiji. Primijenjena je Skala za procjenu rizičnih uvjeta i kapaciteta vrtića za rad s obiteljima u riziku, koja je kreirana u svrhu provedbe ovog istraživanja. Skala se sastoji od dvije subskale koje mjere razinu rizičnosti uvjeta te dvije subskale koje mjere mogućnosti odgajatelja za rad s djecom iz rizičnih obitelji. Napravljena je u 8 ekvivaletnih formi, koje odražavaju 8 različitih rizičnih uvjeta u kojima odrastaju djeca predškolske dobi. Utvrđene su povišene razine kako rizičnosti pojedinih uvjeta predškolske djece, tako i očekivanih poteškoća u njihovom razvoju. Osim toga, odgajatelji su procijenili da imaju umjerene mogućnosti za brigu o djeci iz obitelji u riziku, te višu razinu dobiti koju djeca mogu imati od boravka u vrtiću. Korelacijske analize su ukazale na to da postoje značajne pozitivne korelacije između razina rizičnosti, očekivanih poteškoća te dobiti koje djeca mogu imati od boravka u vrtiću, no same za neke od ispitivanih vrsta rizika. Doprinos ovog istraživanja leži u značajnim implikacijama za unapređenje odgojno- obrazovne prakse u smjeru artikulacije potreba daljnjom edukacijom odgajatelja u okviru različitih razvojnih rizika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)