Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 958110

Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece koja odrastaju u različitim rizičnim uvjetima


Tatalović Vorkapić, Sanja; Mihić, Ivana; Matovina, Martina
Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece koja odrastaju u različitim rizičnim uvjetima // 69th OMEP World Assembly and International Conference: “Early childhood relationships: The foundation for a sustainable future"
Zagreb: Školska knjiga, 2017. str. 48-48 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 958110 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece koja odrastaju u različitim rizičnim uvjetima
(Kindergarten as protective factor in development of preschool children who live in various risk life conditions)

Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Mihić, Ivana ; Matovina, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
69th OMEP World Assembly and International Conference: “Early childhood relationships: The foundation for a sustainable future" / - Zagreb : Školska knjiga, 2017, 48-48

Skup
69th OMEP World Assembly and International Conference: “Early childhood relationships: The foundation for a sustainable future"

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 19.06.2017. - 24.06.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Rizični uvjeti ; Predškolska djeca ; Vrtić kao zaštitni čimbenik ; Odgajatelji ; Rad s djecom iz rizičnih skupina
(Risk conditions ; Pre-school children ; Kindergarten as a protective factor ; Pre-school teachers ; Working with children from high-risk groups)

Sažetak
Uzimajući u obzir važnost zaštitnih čimbenika u razvoju djece koja odrastaju u rizičnim uvjetima, ovo je istraživanje usmjereno na analizu odnosa procjene rizičnosti različitih uvjeta odrastanja djece predškolske dobi i vrtića kao zaštitnog čimbenika u njihovom razvoju. Rizični uvjeti u djetinjstvu su operacionalizirani kroz različite kategorije djece: djeca s posebnim potrebama, djeca pripadnici romske nacionalne manjine, djeca iz sustava socijalne zaštite, djeca iz nisko poticajnih obitelji, djeca iz obitelji s kronično oboljelim članom, djeca čiji se roditelji razvode, te djeca čija majka pati od depresije. S druge strane, vrtić kao zaštitni čimbenik definiran je temeljem samoprocijenjenih mogućnosti odgajatelja za brigu o djeci iz obitelji u prije navedenim različitim rizicima. U istraživanju je sudjelovao 161 odgajatelj iz različitih ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje u Primorsko-goranskoj županiji. Primijenjena je Skala za procjenu rizičnih uvjeta i kapaciteta vrtića za rad s obiteljima u riziku, koja je kreirana u svrhu provedbe ovog istraživanja. Skala se sastoji od dvije subskale koje mjere razinu rizičnosti uvjeta te dvije subskale koje mjere mogućnosti odgajatelja za rad s djecom iz rizičnih obitelji. Napravljena je u 8 ekvivaletnih formi, koje odražavaju 8 različitih rizičnih uvjeta u kojima odrastaju djeca predškolske dobi. Utvrđene su povišene razine kako rizičnosti pojedinih uvjeta predškolske djece, tako i očekivanih poteškoća u njihovom razvoju. Osim toga, odgajatelji su procijenili da imaju umjerene mogućnosti za brigu o djeci iz obitelji u riziku, te višu razinu dobiti koju djeca mogu imati od boravka u vrtiću. Korelacijske analize su ukazale na to da postoje značajne pozitivne korelacije između razina rizičnosti, očekivanih poteškoća te dobiti koje djeca mogu imati od boravka u vrtiću, no same za neke od ispitivanih vrsta rizika. Doprinos ovog istraživanja leži u značajnim implikacijama za unapređenje odgojno- obrazovne prakse u smjeru artikulacije potreba daljnjom edukacijom odgajatelja u okviru različitih razvojnih rizika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Sanja Tatalović Vorkapić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Tatalović Vorkapić, Sanja; Mihić, Ivana; Matovina, Martina
Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece koja odrastaju u različitim rizičnim uvjetima // 69th OMEP World Assembly and International Conference: “Early childhood relationships: The foundation for a sustainable future"
Zagreb: Školska knjiga, 2017. str. 48-48 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Tatalović Vorkapić, S., Mihić, I. & Matovina, M. (2017) Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece koja odrastaju u različitim rizičnim uvjetima. U: 69th OMEP World Assembly and International Conference: “Early childhood relationships: The foundation for a sustainable future".
@article{article, author = {Tatalovi\'{c} Vorkapi\'{c}, Sanja and Mihi\'{c}, Ivana and Matovina, Martina}, year = {2017}, pages = {48-48}, keywords = {Rizi\v{c}ni uvjeti, Pred\v{s}kolska djeca, Vrti\'{c} kao za\v{s}titni \v{c}imbenik, Odgajatelji, Rad s djecom iz rizi\v{c}nih skupina}, title = {Vrti\'{c} kao za\v{s}titni \v{c}imbenik u razvoju pred\v{s}kolske djece koja odrastaju u razli\v{c}itim rizi\v{c}nim uvjetima}, keyword = {Rizi\v{c}ni uvjeti, Pred\v{s}kolska djeca, Vrti\'{c} kao za\v{s}titni \v{c}imbenik, Odgajatelji, Rad s djecom iz rizi\v{c}nih skupina}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Tatalovi\'{c} Vorkapi\'{c}, Sanja and Mihi\'{c}, Ivana and Matovina, Martina}, year = {2017}, pages = {48-48}, keywords = {Risk conditions, Pre-school children, Kindergarten as a protective factor, Pre-school teachers, Working with children from high-risk groups}, title = {Kindergarten as protective factor in development of preschool children who live in various risk life conditions}, keyword = {Risk conditions, Pre-school children, Kindergarten as a protective factor, Pre-school teachers, Working with children from high-risk groups}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font