Pregled bibliografske jedinice broj: 955822
Emocionalni razvoj darovitih učenika osnovnoškolske dobi
Emocionalni razvoj darovitih učenika osnovnoškolske dobi, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska
CROSBI ID: 955822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalni razvoj darovitih učenika osnovnoškolske dobi
(Emotional Development of Gifted Elementary School Students)
Autori
Peša, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split, Hrvatska
Datum
20.09
Godina
2018
Stranica
35
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
darovitost, darovita djeca, emocionalni razvoj
(talent, gifted children, emotional development)
Sažetak
U ovom radu objašnjen je prije svega pojam darovitosti i razvoj darovitosti kroz povijest te tumačenja tog pojma od brojnih autora. Darovitost se tumači na brojne načine i svaki autor ima posebnu definiciju, ali većina ih se slaže da darovita djeca prednjače u kognitivnom razvoju pred svojim vršnjacima, brže napreduju i imaju iznadprosječne sposobnosti u jednom ili više područja djelovanja. Navedene su i neke osobine darovite djece te važnost identifikacije darovitog djeteta u njegovoj ranoj dobi, kako bi već u predškolskoj i školskoj dobi mogli poticati razvoj njegovih interesa. Rad je ponajprije usmjeren na problematiku emocionalnosti i emocionalnog razvoja darovite djece. Objašnjen je sam pojam emocija te emocionalnog razvoja općenito, kao uvod u tematiku emocionalnog razvoja darovitog djeteta. Darovita djeca su zbog svojih osobitih značajki emocionalno osjetljivija od druge djece te im je potrebna posebna podrška, prvenstveno njihovih roditelja i obitelji. Izraženi su perfekcionisti i idealisti zbog čega često imaju problema u vršnjačkim odnosima, stoga biraju društvo sebi sličnih. Osim obitelji, daroviti trebaju podršku i razumijevanje i od svojih učitelja u školama, te u velikoj mjeri od društvene okoline. Velik je broj istraživanja o darovitima i njihovim značajkama, a dio istraživanja prikazanih u ovom radu bavio se njihovim društvenim i emocionalnim posebnostima. Cilj prikazanih istraživanja bio je pobuđivanje svijesti o ovom fenomenu zbog uvida u njegovo nisko poznavanje od strane društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija