Pregled bibliografske jedinice broj: 955820
Uključivanje djece sa sindromom Down u redovne osnovne škole
Uključivanje djece sa sindromom Down u redovne osnovne škole, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska
CROSBI ID: 955820 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uključivanje djece sa sindromom Down u redovne osnovne škole
(Inclusion of Children with Down Syndrome in Regular Elementary Schools)
Autori
Dropulić, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split, Hrvatska
Datum
20.09
Godina
2018
Stranica
43
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
djeca sa sindromom Down, inkluzija, redovite osnovne škole, kompetencije učitelja
(children with Down syndrome, inclusion, regular elementary schools, teacher competencies)
Sažetak
Zadovoljenje osnovnih obrazovnih potreba djece sa sindromom Down i učenika s teškoćama u razvoju je tema o kojoj se sve više istražuje i raspravlja u pedagoškom i širem društvenom kontekstu. Razumijevanje kliničkih osobitosti djece sa sindromom Down je osnova za razumijevanje i prihvaćanje njihovih posebnih obrazovnih potreba. Zadovoljenje njihovih posebnih potreba je dužnost svakog sudionika odgojno-obrazovne prakse kako zbog prava svakog pojedinca na jednako obrazovanje i ostvarenje punog potencijala, tako i zbog stvaranja društva koje prihvaća i njeguje različitosti. Tema ovog rada je uključivanje djece sa sindromom Down u redovne osnovne škole. Kroz rad se daju odgovori na pitanja koja su važna za uspješno odgojno-obrazovno uključivanje djece sa sindromom Down u redovne osnovne škole u Republici Hrvatskoj, uzimajući u obzir obrazovne potrebe djece sa sindromom Down, trenutnu situaciju u hrvatskom školstvu i preduvjete koji su važni za uspješnu inkluzivnu praksu. Na samom početku rada govori se o sindromu Down kao genetskom poremećaju te o kliničkim osobitostima i obrazovnim mogućnostima djece sa sindromom Down. Nadalje, u radu se govori i o potpunom obrazovnom uključivanju djece s teškoćama u razvoju u redovne osnovne škole, principima i metodama odgoja i obrazovanja u takvoj inkluzivnoj školi, mogućim modelima školovanja djece s posebnim obrazovnim potrebama i zakonskim okvirima koji uređuju suvremenu inkluzivnu teoriju i praksu. Budući da su kompetencije sudionika odgojno-obrazovne praske od velike važnosti za uspješnu inkluzivnu praksu, u radu su navedene ključne kompetencije koje bi učitelji razredne nastave trebali imati te mogućnosti obrazovanja učitelja razredne nastave za rad s djecom s posebnim potrebama u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija