Pregled bibliografske jedinice broj: 955526
Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju
Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju // Knjiga sažetaka - Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018. str. 24-25 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 955526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju
(The Curricular Approach to Values in Education)
Autori
Diković, Marina ; Letina, Alena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka - Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem
/ Slunjski, Edita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018, 24-25
Skup
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
izvedbeni planovi nastave, jednakost, ravnopravnost, sloboda, vrijednosti, visokoškolski kurikulum
(syllabuses, equality, freedom, values, higher education institutions’ curriculum)
Sažetak
Djeca i mladi vrijednosti usvajaju tijekom odgoja i obrazovanja. To im omogućuje rješavanje problema u zajednici, poštivanje drugih, promicanje načela ljudskih prava i sloboda i, k tome, svijest o obvezama i odgovornostima. Razvoj kompetencija je središnji pojam u međunarodnoj raspravi o obrazovanju. Kurikulum usmjeren na razvoj kompetencija podrazumijeva proces razvijanja vještina, kritičkoga mišljenja, komunikacijskih i socijalnih vještina, sposobnosti cjeloživotnoga učenja, ali i vrijednosti. Kurikulumski pristup odgoju i obrazovanju pretpostavlja postavljanje nacionalnih očekivanja, ishoda učenja i obrazovnih postignuća, a time i mogućnost učinkovitijeg nastavnog procesa. Istraživanje u ovome radu temelji se na konceptu Ledić i Ćulum (2010) u kojemu se navodi važnost zalaganja u zajednici radi razvijanja društvene odgovornosti. Kompetentan građanin treba dijeliti uvjerenja i vrijednosti demokracije, a zadatak je visokog obrazovanja promicanje vrijednosti poput slobode, solidarnosti, tolerancije i jednakosti. Cilj rada jest utvrditi zastupljenost ishoda učenja koji se odnose na razvijanje i usvajanje ključnoga koncepta vrijednosti u visokoškolskim kurikulumima inicijalnog obrazovanja budućih učitelja. Među njima su odabrane one koje su od osobite važnosti za promicanje aktivnog i demokratskog građanstva – sloboda, ravnopravnost i jednakost. Podaci o zastupljenosti spomenutih varijabli prikupljeni su pomoću posebno izrađene matrice na temelju unaprijed postavljenih kriterija i definicija navedenih vrijednosti, kvalitativnom i komparativnom analizom izvedbenih planova nastave obveznih i izbornih kolegija iz područja pedagogije koji se provode na učiteljskim studijima u Puli i Zagrebu. Iako su navedene vrijednosti nezaobilazne teme u odgoju i obrazovanju, one nisu dovoljno zastupljene u inicijalnom obrazovanju učitelja što bi moglo utjecati na poučavanje učenika u osnovnim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli