Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 955526

Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju


Diković, Marina; Letina, Alena
Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju // Knjiga sažetaka - Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018. str. 24-25 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 955526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju
(The Curricular Approach to Values in Education)

Autori
Diković, Marina ; Letina, Alena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka - Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem / Slunjski, Edita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018, 24-25

Skup
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
izvedbeni planovi nastave, jednakost, ravnopravnost, sloboda, vrijednosti, visokoškolski kurikulum
(syllabuses, equality, freedom, values, higher education institutions’ curriculum)

Sažetak
Djeca i mladi vrijednosti usvajaju tijekom odgoja i obrazovanja. To im omogućuje rješavanje problema u zajednici, poštivanje drugih, promicanje načela ljudskih prava i sloboda i, k tome, svijest o obvezama i odgovornostima. Razvoj kompetencija je središnji pojam u međunarodnoj raspravi o obrazovanju. Kurikulum usmjeren na razvoj kompetencija podrazumijeva proces razvijanja vještina, kritičkoga mišljenja, komunikacijskih i socijalnih vještina, sposobnosti cjeloživotnoga učenja, ali i vrijednosti. Kurikulumski pristup odgoju i obrazovanju pretpostavlja postavljanje nacionalnih očekivanja, ishoda učenja i obrazovnih postignuća, a time i mogućnost učinkovitijeg nastavnog procesa. Istraživanje u ovome radu temelji se na konceptu Ledić i Ćulum (2010) u kojemu se navodi važnost zalaganja u zajednici radi razvijanja društvene odgovornosti. Kompetentan građanin treba dijeliti uvjerenja i vrijednosti demokracije, a zadatak je visokog obrazovanja promicanje vrijednosti poput slobode, solidarnosti, tolerancije i jednakosti. Cilj rada jest utvrditi zastupljenost ishoda učenja koji se odnose na razvijanje i usvajanje ključnoga koncepta vrijednosti u visokoškolskim kurikulumima inicijalnog obrazovanja budućih učitelja. Među njima su odabrane one koje su od osobite važnosti za promicanje aktivnog i demokratskog građanstva – sloboda, ravnopravnost i jednakost. Podaci o zastupljenosti spomenutih varijabli prikupljeni su pomoću posebno izrađene matrice na temelju unaprijed postavljenih kriterija i definicija navedenih vrijednosti, kvalitativnom i komparativnom analizom izvedbenih planova nastave obveznih i izbornih kolegija iz područja pedagogije koji se provode na učiteljskim studijima u Puli i Zagrebu. Iako su navedene vrijednosti nezaobilazne teme u odgoju i obrazovanju, one nisu dovoljno zastupljene u inicijalnom obrazovanju učitelja što bi moglo utjecati na poučavanje učenika u osnovnim školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Alena Letina (autor)

Avatar Url Marina Diković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Diković, Marina; Letina, Alena
Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju // Knjiga sažetaka - Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018. str. 24-25 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
Diković, M. & Letina, A. (2018) Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju. U: Slunjski, E. (ur.)Knjiga sažetaka - Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem.
@article{article, author = {Dikovi\'{c}, Marina and Letina, Alena}, editor = {Slunjski, E.}, year = {2018}, pages = {24-25}, keywords = {izvedbeni planovi nastave, jednakost, ravnopravnost, sloboda, vrijednosti, visoko\v{s}kolski kurikulum}, title = {Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju}, keyword = {izvedbeni planovi nastave, jednakost, ravnopravnost, sloboda, vrijednosti, visoko\v{s}kolski kurikulum}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dikovi\'{c}, Marina and Letina, Alena}, editor = {Slunjski, E.}, year = {2018}, pages = {24-25}, keywords = {syllabuses, equality, freedom, values, higher education institutions’ curriculum}, title = {The Curricular Approach to Values in Education}, keyword = {syllabuses, equality, freedom, values, higher education institutions’ curriculum}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font