Pregled bibliografske jedinice broj: 955237
Stavovi učenika osnovne škole prema matematici
Stavovi učenika osnovne škole prema matematici // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 1-2; 11-32 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 955237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika osnovne škole prema matematici
(The elementary school students' attitudes towards
mathematics)
Autori
Vidić, Tomislava
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 157
(2016), 1-2;
11-32
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
stavovi učenika prema matematici, rodne razlike, dobne razlike, školski uspjeh, osnovna škola
(attitudes towards mathematics, gender differences, age differences, academic achievement, elementary school)
Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem ispitivanja stavova učenika prema matematici. U istraživanju je sudjelovalo 436 učenika od 2. do 8. razreda jedne zagrebačke osnovne škole. Korišten je Upitnik za ispitivanje stavova prema matematici (Attitudes towards Mathematics Inventory, ATMI, Tapia i Marsh, 2004.). Rezultati istraživanja pokazali su značajne statističke razlike u stavovima učenika prema matematici s obzirom na rod, dob i akademska postignuća. Dječaci izražavaju pozitivnije stavove od djevojčica u dimenzijama Samopouzdanja, Uživanja i Motivaciji, a ne razlikuju se u dimenziji Vrijednost. Učenici razredne nastave imaju pozitivnije stavove prema matematici od učenika predmetne nastave, pri čemu se statistički značajno razlikuju učenici 2. i 3. od učenika 4., 5., 6., 7. i 8. razreda, a učenici 4. od učenika 7. i 8. razreda. Nisu pronađene statistički značajne razlike između učenika s obzirom na učitelja koji ih poučava. Najpozitivnije stavove prema matematici pokazuju učenici koji su uključeni u dodatnu nastavu, a najnegativnije stavove učenici koji postižu niski školski uspjeh te oni uključeni u dopunsku nastavu matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija