Pregled bibliografske jedinice broj: 954211
Procjena zastupljenosti simptoma poremećaja s prkošenjem i suprotstavljanjem kod dječaka i djevojčica od strane učitelja/ica
Procjena zastupljenosti simptoma poremećaja s prkošenjem i suprotstavljanjem kod dječaka i djevojčica od strane učitelja/ica, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 954211 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena zastupljenosti simptoma poremećaja s prkošenjem i suprotstavljanjem kod dječaka i djevojčica od strane učitelja/ica
(Teacher's evaluation of the representation of oppositional defiant disorder among boys and girls)
Autori
Bajer, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
12.09
Godina
2018
Stranica
30
Mentor
Rački, Željko
Ključne riječi
dijagnostički kriteriji, poremećaj s prkošenjem i suprotstavljanjem, razredna nastava, simptomi
(diagnostic criteria, oppositional defiant disorder, primary school teaching, symptoms)
Sažetak
Cilj je ovim radom ispitati zastupljenost simptoma poremećaja s prkošenjem i suprotstavljanjem kod dječaka i djevojčica prema procjenama učitelja razredne nastave. U istraživanju su sudjelovali učitelji razredne nastave s područja Virovitičko – podravske županije (N = 19) koji su procjenjivali ponašanja učenika iz razrednog odjela u kojem poučavaju na način da su morali označiti simptome koji se odnose na učenika čije ponašanje opisuju. Procijenjeno je ukupno 213 učenika od čega 109 dječaka i 104 djevojčice. Dijagnostički kriteriji poremećaja s prkošenjem i suprotstavljanjem koji opisuju ponašanja učenika preuzeti su iz priručnika DMS-V (2014), Američke psihijatrijske udruge. Rezultati pokazuju da su prema procjenama učitelja razredne nastave simptomi poremećaja s prkošenjem i suprotstavljanjem više prisutni kod dječaka nego kod djevojčica. Ovim istraživanjem došli smo do saznanja da prema procjeni dijagnostičkih kriterija poremećaja s prkošenjem i suprotstavljanjem učitelja razredne nastave 41 učenik od ukupno 213 procijenjenih učenika pokazuje poremećaj s prkošenjem i suprotstavljanjem, što je 19, 3% učenika, odnosno svaki peti procijenjeni učenik.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Željko Rački
(mentor)