Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 954025

Nasilje nad djecom s teškoćama u (ne)inkluzivnim školama


Bilić, Vesna
Nasilje nad djecom s teškoćama u (ne)inkluzivnim školama // Knjiga sažetaka Trećeg kongresa pedagoga "Pedagogija u vremenu promjena" / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018. str. 6-7 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 954025 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nasilje nad djecom s teškoćama u (ne)inkluzivnim školama
(Violence against children with disabilities in (non)inclusive schools)

Autori
Bilić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka Trećeg kongresa pedagoga "Pedagogija u vremenu promjena" / Slunjski, Edita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018, 6-7

Skup
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
viktimizacija, relacijsko nasilje, posljedice nasilja, prevencija
(victimization, relational violence, consequences of violence, prevention)

Sažetak
Iako mnoge škole zagovaraju inkluzivni pristup i trude se oko poticanja pozitivnih socijalnih odnose prema vršnjacima i prihvaćenosti bez obzira na različitost, rezultati empirijskih istraživanja pokazuju da djeca s teškoćama imaju značajno veću vjerojatnost da budu žrtve vršnjačkog nasilja nego njihovi vršnjaci bez teškoća, ali o ovom problemu se nedovoljno govori. Cilj je ovog kvalitativnog istraživanja stjecanje dubljeg uvida i boljeg razumijevanja fenomena vršnjačkog nasilja nad djecom s teškoćama, a na osnovu njihovih osobnih iskustva, spoznaja i stavova. Podaci su prikupljeni usmjerenom diskusijom u 4 fokus grupe (N= 25) u kojima su sudjelovali mladi s različitim razvojnim teškoćama. Rezultati pokazuju da su djeca s teškoćama češće izložena klasičnom, nego elektroničkom vršnjačkom nasilju. Najčešće doživljavaju relacijsko nasilje, osobito ignoriranje, izoliranje ili isključivanje, potom verbalno, a fizičko nasilje je rijetko. Kao mogući razlog nasilnog postupanja vršnjaka oni navode svoju različitost, slabe socijalne vještine, a vjeruju da je to često samo čin demonstriranja i stjecanja moći nad onima koji su slabiji ili se teško mogu suprotstaviti i obraniti. Takve situacije ih frustriraju pa mogu reagirati i agresivno i naći se u ulozi počinitelja-žrtve, a potvrdili su da su i oni činili nasilje. Mali broj ih doživljava podržavajuće i pozitivne odnose. Zbog doživljenog nasilja postaju ranjiviji, imaju niže samopoštovanje, povlače se iz socijalnih interakcija, strahuju od ponavljanja viktimizacije. To rezultira usamljenošću, tjeskobom i depresivnosti, a negativno utječe na ukupno funkcioniranje i njihove primarne probleme. Smatraju da se vršnjačkim odnosima i nasilju, općenito, a osobito onom nad djecom s teškoćama, ne posvećuje stvarna nego deklarativna pozornost. Zaključno se iznose prijedlozi za zaštitu i prevenciju nasilja nad djecom s teškoćama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna
Nasilje nad djecom s teškoćama u (ne)inkluzivnim školama // Knjiga sažetaka Trećeg kongresa pedagoga "Pedagogija u vremenu promjena" / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018. str. 6-7 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Bilić, V. (2018) Nasilje nad djecom s teškoćama u (ne)inkluzivnim školama. U: Slunjski, E. (ur.)Knjiga sažetaka Trećeg kongresa pedagoga "Pedagogija u vremenu promjena".
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, editor = {Slunjski, E.}, year = {2018}, pages = {6-7}, keywords = {viktimizacija, relacijsko nasilje, posljedice nasilja, prevencija}, title = {Nasilje nad djecom s te\v{s}ko\'{c}ama u (ne)inkluzivnim \v{s}kolama}, keyword = {viktimizacija, relacijsko nasilje, posljedice nasilja, prevencija}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, editor = {Slunjski, E.}, year = {2018}, pages = {6-7}, keywords = {victimization, relational violence, consequences of violence, prevention}, title = {Violence against children with disabilities in (non)inclusive schools}, keyword = {victimization, relational violence, consequences of violence, prevention}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font