Pregled bibliografske jedinice broj: 954025
Nasilje nad djecom s teškoćama u (ne)inkluzivnim školama
Nasilje nad djecom s teškoćama u (ne)inkluzivnim školama // Knjiga sažetaka Trećeg kongresa pedagoga "Pedagogija u vremenu promjena" / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018. str. 6-7 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 954025 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilje nad djecom s teškoćama u (ne)inkluzivnim školama
(Violence against children with disabilities in (non)inclusive schools)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka Trećeg kongresa pedagoga "Pedagogija u vremenu promjena"
/ Slunjski, Edita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018, 6-7
Skup
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
viktimizacija, relacijsko nasilje, posljedice nasilja, prevencija
(victimization, relational violence, consequences of violence, prevention)
Sažetak
Iako mnoge škole zagovaraju inkluzivni pristup i trude se oko poticanja pozitivnih socijalnih odnose prema vršnjacima i prihvaćenosti bez obzira na različitost, rezultati empirijskih istraživanja pokazuju da djeca s teškoćama imaju značajno veću vjerojatnost da budu žrtve vršnjačkog nasilja nego njihovi vršnjaci bez teškoća, ali o ovom problemu se nedovoljno govori. Cilj je ovog kvalitativnog istraživanja stjecanje dubljeg uvida i boljeg razumijevanja fenomena vršnjačkog nasilja nad djecom s teškoćama, a na osnovu njihovih osobnih iskustva, spoznaja i stavova. Podaci su prikupljeni usmjerenom diskusijom u 4 fokus grupe (N= 25) u kojima su sudjelovali mladi s različitim razvojnim teškoćama. Rezultati pokazuju da su djeca s teškoćama češće izložena klasičnom, nego elektroničkom vršnjačkom nasilju. Najčešće doživljavaju relacijsko nasilje, osobito ignoriranje, izoliranje ili isključivanje, potom verbalno, a fizičko nasilje je rijetko. Kao mogući razlog nasilnog postupanja vršnjaka oni navode svoju različitost, slabe socijalne vještine, a vjeruju da je to često samo čin demonstriranja i stjecanja moći nad onima koji su slabiji ili se teško mogu suprotstaviti i obraniti. Takve situacije ih frustriraju pa mogu reagirati i agresivno i naći se u ulozi počinitelja-žrtve, a potvrdili su da su i oni činili nasilje. Mali broj ih doživljava podržavajuće i pozitivne odnose. Zbog doživljenog nasilja postaju ranjiviji, imaju niže samopoštovanje, povlače se iz socijalnih interakcija, strahuju od ponavljanja viktimizacije. To rezultira usamljenošću, tjeskobom i depresivnosti, a negativno utječe na ukupno funkcioniranje i njihove primarne probleme. Smatraju da se vršnjačkim odnosima i nasilju, općenito, a osobito onom nad djecom s teškoćama, ne posvećuje stvarna nego deklarativna pozornost. Zaključno se iznose prijedlozi za zaštitu i prevenciju nasilja nad djecom s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)