Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 953763

Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome školskome okruženju


Pavličević-Franić, Dunja; Aladrović Slovaček, Katarina
Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome školskome okruženju // Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra / Petravić, Ana ; Šenjug Golub, Ana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 65-74 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 953763 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome školskome okruženju
(Mastering Croatian Standard Language in Plurilingual School Environment)

Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra / Petravić, Ana ; Šenjug Golub, Ana - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018, 65-74

ISBN
978-953-8115-33-2

Skup
11.međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti: Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
višejezičnost ; horizonatalna višejezičnost ; višejezična komunikacija ; međujezično polje ; nastava hrvatskoga jezika u osnovnoj školi
(multilingualism ; horizontal multilingualism ; multilingualism's communication ; interlingual filed ; teaching of Croatian language in primary school)

Sažetak
Višejezičnost i višekulturalnost jezgreni su čimbenici jezične politike Europske unije. Već se i bilingvalna komunikacija smatra višejezičnošću jer pridonosi stvaranju multilingvalne društvene zajednice. Od europskih se govornika, dakle, očekuje uporaba barem dvaju jezika (materinski i jedan strani jezik). No, u većini europskih obrazovnih dokumenata (ZEROJ, 2005) ističe se trojna višejezična formula prema 109 kojoj se, uz materinski, preporučuje poznavanje još dvaju jezika. Dosadašnja istraživanja (Pavličević- Franić i Aladrović Slovaček, 2011) potvrđuju činjenicu da se u hrvatskoj osnovnoškolskoj praksi najčešće očituje vertikalni suodnos dvaju jezičnih kodova unutar istoga materinskoga jezika. No, uvođenjem stranoga jezika u 1. razred osnovne škole, sve se češće registira horizontalna višejezičnost, što dovodi do stvaranja meuđujezičnoga polja. Takva komunikacijska situacija nužno zahtijeva nove pristupe u procesu učenja hrvatskoga jezika jer jednojezične učenike stavlja u poziciju višejezičnika. Cilj je istraživanja ispitati utjecaj različitih jezičnih kodova na proces ovladavanja hrvatskim standardnim jezikom, osobito na razvoj komunikacijske kompetencije, kao i utvrditi interferencije jezičnih elemenata unutar međujezičnoga polja. Statistički uzorak čine učenici mlađih razreda osnovne škole. Proveden je Test komunikacijske kompetencije (Aladrović Slovaček, 2012), a rezultati su obrađeni SPSS programom za statistiku. Očekuje se da postojanje paralelnih jezičnih kodova neće biti prepreka nego prednost u višejezičnoj školskoj sredini te da će pozitivno utjecati na proces učenja hrvatskoga standardnoga jezika u ranojezičnome razdoblju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pavličević-Franić, Dunja; Aladrović Slovaček, Katarina
Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome školskome okruženju // Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra / Petravić, Ana ; Šenjug Golub, Ana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 65-74 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Pavličević-Franić, D. & Aladrović Slovaček, K. (2018) Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome školskome okruženju. U: Petravić, A. & Šenjug Golub, A. (ur.)Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra.
@article{article, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2018}, pages = {65-74}, keywords = {vi\v{s}ejezi\v{c}nost, horizonatalna vi\v{s}ejezi\v{c}nost, vi\v{s}ejezi\v{c}na komunikacija, me\djujezi\v{c}no polje, nastava hrvatskoga jezika u osnovnoj \v{s}koli}, isbn = {978-953-8115-33-2}, title = {Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome \v{s}kolskome okru\v{z}enju}, keyword = {vi\v{s}ejezi\v{c}nost, horizonatalna vi\v{s}ejezi\v{c}nost, vi\v{s}ejezi\v{c}na komunikacija, me\djujezi\v{c}no polje, nastava hrvatskoga jezika u osnovnoj \v{s}koli}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2018}, pages = {65-74}, keywords = {multilingualism, horizontal multilingualism, multilingualism's communication, interlingual filed, teaching of Croatian language in primary school}, isbn = {978-953-8115-33-2}, title = {Mastering Croatian Standard Language in Plurilingual School Environment}, keyword = {multilingualism, horizontal multilingualism, multilingualism's communication, interlingual filed, teaching of Croatian language in primary school}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font