Pregled bibliografske jedinice broj: 953676
Pronalaženje i vrednovanje znanstvenih informacija u školskim knjižnicama
Pronalaženje i vrednovanje znanstvenih informacija u školskim knjižnicama // XXX. Proljetna škola školskih knjižničara Republike Hrvatske : tradicija i suvremenost u radu školskog knjižničara / Braim Vlahović, Goranka ; Granić, Adela (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2018. str. 37-47 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 953676 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pronalaženje i vrednovanje znanstvenih informacija u školskim knjižnicama
(Searching and evaluating scientific information in school libraries)
Autori
Hebrang Grgić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
XXX. Proljetna škola školskih knjižničara Republike Hrvatske : tradicija i suvremenost u radu školskog knjižničara
/ Braim Vlahović, Goranka ; Granić, Adela - Zagreb : Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2018, 37-47
Skup
XXX. Proljetna škola školskih knjižničara
Mjesto i datum
Baška, Hrvatska, 18.04.2018. - 21.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Znanstvene informacije, otvoreni pristup, predatorski časopisi, školska knjižica, informacijska pismenost
(Scientific information, scientific journals, open access, school library, information literacy)
Sažetak
Korisnici školskih knjižnica, bez obzira radi li se o učenicima, nastavnicima ili stručnim suradnicima, za svoj rad i obrazovanje često trebaju znanstvene informacije. One se najčešće objavljuju u znanstvenim časopisima koji su zbog visokih cijena nerijetko teško dostupni. Zbog toga školski knjižničari, kako bi zadovoljili informacijske potrebe svojih korisnika, koriste informacije koje su objavljene u otvorenome pristupu, tj. besplatno su dostupne na internetu. Pri tome moraju koristiti vještine informacijske pismenosti kako bi informacije pronašli, ali i provjerili njihovu kvalitetu prije nego što ih daju korisnicima. Postoje brojni strani časopisi upitne kvalitete, tzv. predatorski časopisi pa je potrebno poznavati kriterije za otkrivanje takvih časopisa. Školska knjižnica mora svojim korisnicima pomoći da nauče kako pronaći znanstvene informacije, kako ih vrednovati i ispravno koristiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti