Pregled bibliografske jedinice broj: 952543
Nastavne metode koje pomažu u razvijanju interkulturalnih kompetencija
Nastavne metode koje pomažu u razvijanju interkulturalnih kompetencija // INTERKULTURALNE KOMPETENCIJE I EUROPSKE VRIJEDNOSTI / Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2018. str. 68-75
CROSBI ID: 952543 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavne metode koje pomažu u razvijanju interkulturalnih kompetencija
(Teaching methods for developing intercultural competences)
Autori
Sablić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
INTERKULTURALNE KOMPETENCIJE I EUROPSKE VRIJEDNOSTI
Urednik/ci
Hrvatić, Neven
Izdavač
Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
68-75
ISBN
978-953-8028-08-3
Ključne riječi
interkultralne kompetencije, nastavne metode, suradničko učenje, diskusija, igranje uloga.
(intercultural competences, teaching methods, cooperative learning, discussion, role-play)
Sažetak
Polazeći od realnosti kako su škole postale mjesta gdje se susreću različite kulture, rase i jezici, izazovi budućnosti pojedinca i društva ogledaju se, između ostaloga, u ustroju i kvaliteti odgojno-obrazovnih sustava te primjeni nastavnih metoda i oblika rada u nastavi koje će učenicima omogućiti stjecanje interukulturalnih kompetencija. Budući da u segmentu stjecanja interkulturalnih kompetencija ključno mjesto i ulogu zauzima školska odgojnoobrazovna praksa, suvremeno strukturirani školski kurikulumi nastoje artikulirati sadržaje, programe, nastavne metode i oblike rada u nastavi koji se neće odnositi samo na stjecanje znanja nego će, promatrajući svijet iz različitih kutova i širina, u neposrednim dodirima razgrađivati različite socijalne stereotipe, predrasude i stigmatizaciju među ljudima. U radu se daje prijedlog nastavnih metoda poput suradničkoga učenja, učenja putem različitosti i diskusije koje će omogućiti učenicima sjecanje stvarnog iskustva pri čemu pitanje interkulturalnih kompetencija postaje od ključne važnosti prilikom suočavanja s neminovnim promjenama koje su uzrokovane prijelazom jedinstvenih monokulturalnih i nacionalnih u kulturno-pluralne sredine.
Izvorni jezik
Hrvatski