Pregled bibliografske jedinice broj: 951771
Društvena odgovornost medija u izvještavanju o akcidentima i kriznim situacija
Društvena odgovornost medija u izvještavanju o akcidentima i kriznim situacija // Mediji i turizam - Media nad Tourism / Krpan, Tomislav ; Sušač, Vlado (ur.).
Zadar: Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Svaučilišta u Zadru, 2010. str. 129-144 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 951771 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društvena odgovornost medija u izvještavanju o akcidentima i kriznim situacija
(Social responsibility of media in reporting accidents and crisis)
Autori
Perinić, Jadran ; Barović, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mediji i turizam - Media nad Tourism
/ Krpan, Tomislav ; Sušač, Vlado - Zadar : Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Svaučilišta u Zadru, 2010, 129-144
ISBN
978-953-7237-47-9
Skup
Mediji i turizam
Mjesto i datum
Nin, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 20.03.2009. - 22.03.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mediji, krizne situacije, izvještavanje, društvena odgovornost, turizam
(media, crisis situation, reporting, social responsibility, tourism)
Sažetak
Sigurnost je temeljni preduvjet za realiziranje svake organizirane turističke djelatnosti u svjetu pa tako i u Hrvatskoj. Od napada na SAD 11. rujna 2001. godine dolazi do eskalacije kriznih situacija a mnoge tradicionalne turističke destinacije višestruko su ugrožene od prirodnih katastrofa, zaraznih bolesti i terorističkih napada što smo u radu naveli kao očigledne primjere negativnog utjecaja na turizam. Cilj rada bilo je utvrditi i analizirati krizne situacije kojima je turizam u Hrvatskoj realno ugrožen kao i sagledati što je sve potrebno za pripremu izvjestitelja za rad u krizama. Korištenjem genetičke, sintetičke i analitičke znanstvene metode u radu se definira model društvene odgovornosti medija u izvještavanju sa kriza i akcidenata u turističkim regijama. S jedne strane takvi događaji pobuđuju veliku pažnju i interes javnosti koja nastoji čim prije saznati sve bitne okolnosti događaja radi bolje orijentacije u svom društvenom habitusu. S druge strane, za masovne medije to je događaj od „prvorazredne važnosti“. Takve teme preko noći postaju medijskim „top temama“. Mediji na taj način obavljaju važnu društvenu funkciju informiranja javnosti pri čemu se često „zaboravlja“ da postoji i društvena odgovornost medija u takvim situacijama. Izvještavati o svakodnevnim rutinskim događajima nije isto što i izvještavati o događajima u kojima stradaju ljudski životi, njihova materijalna dobra, ili postoji prijetnja za sigurnost pojedinaca ili zajednice u budućnosti itd. Takvo izvještavanje s jedne strane traži osposobljene i stručne novinare koji poput novinara specijalista, kompetentno analiziraju i istražuju događaj, a javnost promptno izvještavaju o svim bitnim okolnostima događaja sukladno normama društveno odgovornog ponašanja medija u suvremenim društvima. Ova pitanja posebno dolaze do izražaja kad se izvještava o događajima koji nastaju u turističkim područjima. Objavljivanje neprovjerenih i nevjerodostojnih informacija u duhu senzacionalizma može imati pogubne, kako kratkoročne tako i dugoročne negativne posljedice po turistički sektor u regijama kojima je to nerijetko, ako ne jedina, a ono jedna od važnijih gospodarskih grana. Iz navedenih razloga u radu iznosimo preporuke za pripremanje izvjestitelja sa kriznih područja te predstavljamo način operativnog djelovanja medija u turističkim područjima. Stavlja se akcent na značaj i ulogu lokalnih i regionalnih elektroničkih i tiskanih medija kao nositelja ukupne proizvodnje programskih sadržaja koji se upućuju konzumentima informacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti