Pregled bibliografske jedinice broj: 950812
Mogući utjecaj medija u kriznim situacijama na javno mnijenje oblikovanjem sadržaj
Mogući utjecaj medija u kriznim situacijama na javno mnijenje oblikovanjem sadržaj // III. međunarodna konferencija "DANI KRIZNOG UPRAVLJANJA" / Toth, Ivan (ur.).
Velika Gorica: Veleučilište Velika Gorica, 2010. str. 151-175 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 950812 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogući utjecaj medija u kriznim situacijama na javno mnijenje oblikovanjem sadržaj
(Possible media influence in crisis situations in public opinion by shaping content)
Autori
Perinić, Jadran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
III. međunarodna konferencija "DANI KRIZNOG UPRAVLJANJA"
/ Toth, Ivan - Velika Gorica : Veleučilište Velika Gorica, 2010, 151-175
ISBN
978-953-7716-07-3
Skup
Dani kriznog upravljanaj
Mjesto i datum
Velika Gorica, Hrvatska, 27.05.2010. - 28.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mediji, javno mnijenje, krize, utjecaj na javno mnijenje, oblikovanje medijskih sadržaja
(media, public opinion, crisis, influence on public opinion, media content design)
Sažetak
Suvremena javnost izložena je sve većem broju poruka koje se diseminiraju u javnom prostoru. U situacijama prezasićenosti, publika javnosti selektira ih po načelu uzimanja i odbacivanja, odnosno odabiranja, "dopuštajući" da takve poruke na njih vrše odrđeni utjecaj. Fenomen mogućeg utjecaja medija na zauzimanje stavova javnosti o pojedinim temama, predmet je brojnih znanstvenih istraživanja.Neospornim se utvrdilo kako javnost najviše informacija iz svog društvenog habitusa dobiva putem medija, a i u slučajevima kad te informacije pristižu iz interpersonalnih mreža one opet dolaze iz medija. Na taj način publika javnosti spoznaje svoju okolinu, a te spoznaje u mnogome ovise o interpretaciji stvarnosti koju su ponudili novinari i mediji. Fenomenologija utjecaja medija na zauzimanje stavova javnosti posebno dolazi do izražaja u demokratskim društvima, u kojima organi i organizacije javne i državne vlasti djeluju u interesu javnosti i izloženi su njenoj kritici, a sve to posebno kad je riječ o mogućim kriznim situacijama u kojima je ugroženo javno dobro ili javni interes, odnosno javna sigurnost građana. Upravo stoga, u radu se bavimo problemom mogućeg utjecaja medija masovne komunikacije na javno mnijenje tijekom kriza, s naglaskom na sumnju da se taj utjecaj višestruko umnaža oblikovanjem medijskih sadržaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti