Pregled bibliografske jedinice broj: 950536
Analiza učinkovitosti različitih metoda učenja košarkaškog dvokoraka
Analiza učinkovitosti različitih metoda učenja košarkaškog dvokoraka, 2018., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 950536 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza učinkovitosti različitih metoda učenja košarkaškog dvokoraka
(Effectiveness analysis of different basketball two-step learning methods)
Autori
Pandur, Karlo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.07
Godina
2018
Stranica
66
Mentor
Kunješić Sušilović, Mateja
Ključne riječi
analitička metoda učenja, kombinirana metoda učenja, sintetička metoda učenja, primarna edukacija
(analytical method of learning, combined method of learning, synthetic method of learning, primary education)
Sažetak
Cilj istraživanja je bio utvrditi koja je metoda učenja košarkaškog dvokoraka iz područja Tjelesne i zdravstvene kulture najučinkovitija za učenike primarne edukacije. Metode koje su bile ispitane su: analitička, sintetička i kombinirana metoda učenja košarkaškog dvokoraka. Istraživanje je provedeno na tri četvrta razreda. Svaki razred je prošao obuku košarkaškog dvokoraka unaprijed dodijeljenom metodom pa je tako jedan od četvrtih razreda radio sintetičkom, drugi analitičkom i treći kombiniranom metodom učenja. Istraživanje je podvrgnuto statističkoj analizi. Deskriptivna statistika ukazuje da je najbolje rezultate polučila kombinirana metoda učenja košarkaškog dvokoraka, dok je analitička metoda učenja druga po redu. Sintetička metoda učenja košarkaškog dvokoraka u primarnoj edukaciji pokazala se irelevantnom, jer je polučila najlošiji rezultat. Rezultati statističkog testa One- Way ANOVA (analiza varijance) pokazuju da je razlika triju prosječnih rezultata dobivenih trima različitim metodama učenja košarkaškog dvokoraka statistički značajna, a ne slučajna. LSD post hoc testom nastojalo se utvrditi između kojih metoda učenja košarkaškog dvokoraka postoji razlika. Utvrđeno je da statistički značajna razlika postoji između sintetičke i kombinirane metode učenja. Usporedba sintetičke i analitičke metode učenja nije ukazala na statistički značajnu razliku, kao ni usporedba između analitičke i kombinirane metode učenja. Zaključno, rezultati istraživanja pokazuju kako je kombinirana metoda učenja pogodna za učenje košarkaškog dvokoraka učenika primarne edukacije. To možemo pripisati tome, što kombinirana metoda učenja u sebi sadrži i analitičku i sintetičku metodu učenja. Ukoliko motorički zadatak nije shvaćen na prvu, učenici pokret izvedu analitički i potom ga mogu izvesti sintetički, u cijelosti. Dakle, kombinacijom analitičke i sintetičke metode dobivamo kombiniranu metodu učenja koja se za učenje košarkaškog dvokoraka u primarnoj edukaciji pokazala najuspješnijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija