Pregled bibliografske jedinice broj: 949945
"Poveži se bojom, približi se slikom" - art- terapija u funkciji zaštite i unapređenja mentalnog zdravlja djece i mladih s teškoćama u razvoju
"Poveži se bojom, približi se slikom" - art- terapija u funkciji zaštite i unapređenja mentalnog zdravlja djece i mladih s teškoćama u razvoju // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54 (2018), 1; 152-161 doi:10.31299/hrri.54.1.11 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 949945 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Poveži se bojom, približi se slikom" - art-
terapija u funkciji zaštite i unapređenja
mentalnog zdravlja djece i mladih s teškoćama u
razvoju
("Connect through colour, get closer through
pictures"- art therapy in the protection and
improvement of mental health of children and young
people with developmental difficulties)
Autori
Parać, Zvonimir ; Ursić, Josipa ; Pivac, Dunja ; Pavlović, Žana ; Ključević, Željko ; Grbić, Mirela
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 54
(2018), 1;
152-161
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
art terapija ; mentalno zdravlje ; djeca i mladi s teškoćama u razvoju ; inkluzija
(art therapy ; mental health ; children and young people with developmental disabilities ; inlusion)
Sažetak
U ovom radu prikazuje se korištenje art-terapije u svrhu očuvanja i unapređenja mentalnog zdravlja djece i mladih s teškoćama. Stigmatizacija s kojom se često susreću narušava njihovo mentalno zdravlje dok uspješna socijalna integracija djeluje kao zaštitni faktor u očuvanju i unapređenju mentalnog zdravlja. S tim ciljem proveden je projekt "Poveži se bojom, približi se slikom" u kojem su sudjelovala djeca i mladi s teškoćama, kao i njihovi vršnjaci tipičnog razvoja. U sklopu projekta provedeno je istraživanje čiji je cilj bio ispitati uspješnost metode art-terapije kao načina senzibilizacije djece i mladih, učenika osnovnih i srednjih škola, za potrebe i mogućnosti osoba s teškoćama te poticanja inkluzivnog promišljanja i djelovanja. U istraživanju je sudjelovalo 359 učenika/učenica s područja Splitsko-dalmatinske županije, ujedno i sudionika/-ica projekta. Korišten je anketni upitnik koji se sastojao od pitanja otvorenog i zatvorenog tipa te su prikupljeni i analizirani kvalitativni i kvantitativni podaci. Rezultati su pokazali da art-terapija korištena kao alat za socijalnu interakciju pridonosi povećanju stupnja senzibilizacije i prihvaćanja djece s teškoćama od strane njihovih vršnjaka bez teškoća. Naposljetku, dvosmjerna socijalizacija u poticajnom okruženju posljedično pridonosi zaštiti i unapređenju mentalnog zdravlja djece s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus