Pregled bibliografske jedinice broj: 949464
Vrednovanje pisane proizvodnje na razini A2 u HIJ- u
Vrednovanje pisane proizvodnje na razini A2 u HIJ- u // Procjenjivanje jezičnoga znanja i izrada jezičnih ispita / Čilaš Mikulić, Marica (ur.).
Zagreb: Croaticum, 2018. str. 1-2 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 949464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje pisane proizvodnje na razini A2 u HIJ-
u
(Assessment of writen production at level A2 in CSL)
Autori
Ordulj, Antonia ; Đurđević, Ranka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Procjenjivanje jezičnoga znanja i izrada jezičnih ispita
/ Čilaš Mikulić, Marica - Zagreb : Croaticum, 2018, 1-2
Skup
Stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.07.2018. - 07.07.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pisanje, vrednovanje, hrvatski kao ini jezik
(writing, assessment, CSL)
Sažetak
Pisanje se tradicionalno smatra proizvodnom jezičnom djelatnošću. Uspješnost u ovladavanju pisanjem uvjetovana je individualnim i kulturološkim razlikama među učenicima. Zasebno područje čini pisanje na inom jeziku koje se od pisanja na materinskom jeziku razlikuje ne samo u planiranju i razvijanju teme nego i u brojnim obilježjima pisanoga jezika (tečnosti, točnosti, strukturi...) te razini ovladanosti inim jezikom, što uključuje ovladanost jezičnom normom i leksikom (Silva 1993). S obzirom na višedimenzionalnu prirodu pisanja te brojne čimbenike koji utječu na proces ovladavanja pisanjem na inom jeziku i vrednovanje pisane proizvodnje višedimenzionalan je zadatak. Stoga je poželjno imati razrađene kriterije prema kojima se pisanje procjenjuje. Na nižim razinama ovladanosti inim jezikom pisanje je zahtjevnije jer su resursi ograničeni i nema mnogo prostora za improvizaciju. Stoga je često primjetno oslanjanje na materinski jezik, a katkada čak i na jezik posrednik, najčešće engleski. Procjenjivanje pisane produkcije na svim je razinama ovladanosti nastavnicima vrlo teška zadaća, no iz navedenih razloga na nižoj je razini ono možda i nešto zahtjevnije. Cilj je ovog izlaganja na temelju relevantne literature te višegodišnjeg iskustva u poučavanju učenika razine A2 prikazati ljestvicu za vrednovanje pisane proizvodnje na toj razini te potaknuti raspravu o učinkovitosti i važnosti vrednovanja pisane proizvodnje na razini A2 u HIJ-u.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb