Pregled bibliografske jedinice broj: 949448
Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti
Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti // Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2018. str. 197-207
CROSBI ID: 949448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti
(Intercultural competences and European values)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti
Urednik/ci
Hrvatić, Neven
Izdavač
Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
197-207
ISBN
978-953-8028-08-3
Ključne riječi
interkulturalne kompetencije, europske vrijednosti, manjinski jezici, odgoj za različitost
(intercultural competences, European values, minority languages, education for diversity)
Sažetak
Znanstveni projekti „Interkulturalni kurikulum i europske vrijednosti“ (2017.) i „Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti: Hrvatska- Crna Gora” (2017.-2019.)1 , posebno su važni za koncepciju i sadržaj znanstvene monografije: Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti. Obuhvatili su dva temeljna pravca višegodišnjih istraživanja: interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti i dijelom - odgoj i obrazovanje na manjinskim jezicima (Romi). Interkulturalni odgoj i obrazovanje ne zasniva se samo na iskazivanju odgovarajućih stavova prema „drugačijima“ već na njihovom priznavanju i prihvaćanju, a tada je i interkulturalna kompetencija sposobnost iskazivanja navedenih osobina u interakciji s „drugačijim“. Stjecanje interkulturalne kompetencije postaje danas sve važnije ne samo zbog globalizacijskih procesa i potrebe učinkovite komunikacije, već i novih migracijskih kretanja prema Europi. Važno je da preobrazba obrazovnog sustava, pored niza demokratsko pluralnih zahtjeva, poklanja mnogo veću pozornost upravo kulturalnoj osjetljivosti koja će zadovoljavati odgojne potrebe svakog pojedinca, a kao odgojni efekt, kod mladih, razvijati poštovanje, uvažavanje i pozitivan stav prema drugačijima, prema stvarnom odgoju za različitost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija