Pregled bibliografske jedinice broj: 949444
Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju
Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju // Zbornik radova 3. Međunarodne znanstvene konferencije "Pedagogija, obrazovanje i nastava" / Hrvatić, Neven (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2018. str. 22-31 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 949444 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju
(Pedagogic prevention and resocialization of bihevioural disorders)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 3. Međunarodne znanstvene konferencije "Pedagogija, obrazovanje i nastava"
/ Hrvatić, Neven - Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2018, 22-31
ISBN
978-9958-16-086-8
Skup
3. međunarodna znanstvena konferencija „Pedagogija, obrazovanje i nastava"
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.10.2016. - 22.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poremećaj u ponašanju ; pedagoška prevencija i resocijalizacija ; obitelj ; škola ; vršnjaci
(behavioral disorders ; pedagogic prevention and resocialization ; family ; school ; peers)
Sažetak
Ako poremećaje u ponašanju djece i mladih odredimo kao ponašanja koja odstupaju od uobičajenih normi za tu dob, spol, situaciju i okruženje, a koja mogu biti prisutna na osobnom planu (i u socijalnom okruženju), biti štetna i opasna za samog pojedinca i okruženje te zahtijevaju stručnu pomoć, razvidne su različite manifestacije, složenost, obilježja, intenzitet i trajanje. Kao primarni izvori socijalizacije ističu se:obitelj, škola i vršnjačke skupine, a važnost roditeljske uloge u prevenciji poremećaja u ponašanju mijenja se od upravljanja prema ulozi savjetnika u životu adolescenata, gdje su stilovi roditeljstva, komunikacija i obiteljsko ozračje bitan čimbenik razvoja. Kao drugi važan izvor prosocijalnih normi, kulturnih vještina i normi ponašanja ističe se škola, koja ima značajnu protektivnu ulogu za učenike/adolescente, dok su vršnjačke skupine važne u izgradnji osobnosti i samopoštovanja. Rezultati istraživanja pokazali su uvjetovanost poremećaja u ponašanju slabljenjem odgojnih utjecaja obitelji, suvremenog (urbanog) načina života i različitih društvenih utjecaja koji potiču takova ponašanja. Razvoj poremećaja u ponašanju, bez obzira na individualni proces, ima više etapa, a one se razlikuju s obzirom na faze i posljedice (rizični i zaštitni čimbenici). Uz primarne preventivne programe, u ovoj fazi prisutnosti poremećaja u ponašanju među mladima, potrebna je i sekundarna prevencija u funkciji ranog otkrivanja rizičnih ponašanja, kao i tercijarna prevencija: (dijagnostika, supstitucija, kompenzacija, subvencija), prema rehabilitaciji i resocijalizaciji (socijalnopedagoške intervencije). U ovom kontekstu pedagoška prevencija odnosi se na kontinuum od preventivnog, preko kurativnog do terapijskog poimanja i odnosa prema poremećajima u ponašanju, represivnih i permisivnih pristupa, u kojima kroz partnerske i suradničke odnose škole, obitelji i drugih čimbenika možemo poticati aktivniji pristup i očekivati bolje rezultate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija