Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 949417

Položaj djeteta u posttranzicijskim društvima jugoistočne Europe


Hrvatić, Neven
Položaj djeteta u posttranzicijskim društvima jugoistočne Europe // Putokazi, 5 (2017), 2; 183-198 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 949417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Položaj djeteta u posttranzicijskim društvima jugoistočne Europe
(The position of a child in (post)transitional societies of South-Eastern Europe)

Autori
Hrvatić, Neven

Izvornik
Putokazi (2566-3755) 5 (2017), 2; 183-198

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
: položaj djece, kriza odgoja, pedagogijska znanost, diferencijalni odgoj
(the position of children, educational crisis, pedagogical science, differential education)

Sažetak
Položaj djece može se danas sagledati u kontekstu svjetske društvene krize, migracijskih kretanja prema Europi i nepravednog socijalno- gospodarskoga sustava, čije su posljedice razvidne i u posttranzicijskim društvima Jugoistočne Europe. Koliko je to povoljno razdoblje za zaokret prema odgoju, obrazovanju, vrijednostima, suodnosu s kulturom, pokazat će vrijeme. Iako je suvremena pedagogijska znanost nužno usmjerena i prema ublažavanju posljedica globalnih promjena, koje su imale odraz i na krizu odgoja i obrazovanja, temeljni pravac razvoja svakako je stvaranje nove paradigme, uvažavanje različitosti – pružanje jednakih mogućnosti za sve sukonstrukcije kurikuluma, nove škole usmjerene prema multikulturalnom okružju, odgojnim vrijednostima, usvajanju znanja i stjecanju kompetencija koje će trebati svima. Prihvaćajući paradigmu o jedinstvenom kontinuitetu odgoja i obrazovanje u kojem svako dijete treba naći svoje mjesto ovisno o dosegu mogućnosti, interesima i potrebama, isti cilj odgoja zahtijeva diferencijalni pristup, specifičnu modifikaciju po mjeri posebnih odgojnih potreba. Diferencijalni odgoj (pedagogiju) možemo promatrati kao zajednički pristup čije su karakteristike: naglasak na individualnim osobinama tj. mogućnostima, posebnostima i razvijanju potencijala svakog djeteta s ciljem sudjelovanja u svakodnevnim aktivnostima škole kao zajednice, uključenje svih koji su na bilo koji način različiti, drugačiji i koji za primarno zadovoljenje svojih obrazovnih potreba trebaju prilagodbu nastavnih modela, pristupa, sadržaja, metoda, tehnologije, prema pružanju jednakih mogućnosti za sve.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hrvatić, Neven
Položaj djeteta u posttranzicijskim društvima jugoistočne Europe // Putokazi, 5 (2017), 2; 183-198 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Hrvatić, N. (2017) Položaj djeteta u posttranzicijskim društvima jugoistočne Europe. Putokazi, 5 (2), 183-198.
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, year = {2017}, pages = {183-198}, keywords = {: polo\v{z}aj djece, kriza odgoja, pedagogijska znanost, diferencijalni odgoj}, journal = {Putokazi}, volume = {5}, number = {2}, issn = {2566-3755}, title = {Polo\v{z}aj djeteta u posttranzicijskim dru\v{s}tvima jugoisto\v{c}ne Europe}, keyword = {: polo\v{z}aj djece, kriza odgoja, pedagogijska znanost, diferencijalni odgoj} }
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, year = {2017}, pages = {183-198}, keywords = {the position of children, educational crisis, pedagogical science, differential education}, journal = {Putokazi}, volume = {5}, number = {2}, issn = {2566-3755}, title = {The position of a child in (post)transitional societies of South-Eastern Europe}, keyword = {the position of children, educational crisis, pedagogical science, differential education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font