Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 948424

Sustav upravljanja gibanjem električnog tramvaja u kritičnim situacijama


Raos, Fran
Sustav upravljanja gibanjem električnog tramvaja u kritičnim situacijama, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb


CROSBI ID: 948424 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sustav upravljanja gibanjem električnog tramvaja u kritičnim situacijama
(Control driving system of electric tram in critical situations)

Autori
Raos, Fran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva

Mjesto
Zagreb

Datum
02.07

Godina
2018

Stranica
40

Mentor
Seder, Marija

Ključne riječi
tramvaj ; kritična situacija ; referenca kočenja ; sustav upravljanja ; dinamički model ; matlab ; simulink ; udobnost putnika ; granične akceleracije ; granične promjene akceleracija
(tram ; critical situations ; braking reference ; control driving system ; dynamic model ; matlab ; simulink ; passenger comfort ; limit accelerations ; limit jerk)

Sažetak
Električni tramvaj je gradsko prijevozno sredstvo koje je zastupljeno u većini Europskih gradova. Konkretno u Zagrebu predstavljaju neizbježan oblik prijevoznog sredstva. Često se nalazi u interakciji s pješacima i drugim oblicima gradskog prijevoza te se zato nerijetko stvaraju kritične situacije. U ovome završnom radu proučavalo se gibanje tramvaja prilikom pojave kritične situacije. Prvo se morao odrediti dinamiˇcki model tramvaj korištenjem sila. Napravljena se dva dinamička modela, jedan za gibanje tramvaja na ravnoj pruzi te drugi za gibanje tramvaja u zavoju. U teoriji tramvaj može imati veliku akceleraciju, no ona mora biti ograničena zbog osiguravanja sigurnosti i udobnosti putnika. Ako bi iznos akceleracije bio prevelik mogao bi uzrokovati gubitak ravnoteže te posljedično pad i ozlijede putnika. U ovome radu navedene su vrijednosti graničnih i akceleracija i njenih promjena raznih istraživanja pri kojim putnici počinju osjećati gubitak ravnoteže ili neudobnost. Osim toga navedeni su uzroci koji dovode do kritične situacije te ograničenja koja se moraju uzeti u obzir prilikom stvaranja reference kočenja u kritičnoj situaciji. Zatim je napravljen model tramvaja prema aproksimativnim vrijednostima na kojima su se testirale napravljene reference kočenja. Model tramvaja, motora i referenci kočenja napravljeni su u MATLABU korištenjem Simulinka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Temeljne tehničke znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marija Seder (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Raos, Fran
Sustav upravljanja gibanjem električnog tramvaja u kritičnim situacijama, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Raos, F. (2018) 'Sustav upravljanja gibanjem električnog tramvaja u kritičnim situacijama', diplomski rad, preddiplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Raos, Fran}, year = {2018}, pages = {40}, keywords = {tramvaj, kriti\v{c}na situacija, referenca ko\v{c}enja, sustav upravljanja, dinami\v{c}ki model, matlab, simulink, udobnost putnika, grani\v{c}ne akceleracije, grani\v{c}ne promjene akceleracija}, title = {Sustav upravljanja gibanjem elektri\v{c}nog tramvaja u kriti\v{c}nim situacijama}, keyword = {tramvaj, kriti\v{c}na situacija, referenca ko\v{c}enja, sustav upravljanja, dinami\v{c}ki model, matlab, simulink, udobnost putnika, grani\v{c}ne akceleracije, grani\v{c}ne promjene akceleracija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Raos, Fran}, year = {2018}, pages = {40}, keywords = {tram, critical situations, braking reference, control driving system, dynamic model, matlab, simulink, passenger comfort, limit accelerations, limit jerk}, title = {Control driving system of electric tram in critical situations}, keyword = {tram, critical situations, braking reference, control driving system, dynamic model, matlab, simulink, passenger comfort, limit accelerations, limit jerk}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font