Pregled bibliografske jedinice broj: 948424
Sustav upravljanja gibanjem električnog tramvaja u kritičnim situacijama
Sustav upravljanja gibanjem električnog tramvaja u kritičnim situacijama, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 948424 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustav upravljanja gibanjem električnog tramvaja u kritičnim situacijama
(Control driving system of electric tram in critical situations)
Autori
Raos, Fran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
02.07
Godina
2018
Stranica
40
Mentor
Seder, Marija
Ključne riječi
tramvaj ; kritična situacija ; referenca kočenja ; sustav upravljanja ; dinamički model ; matlab ; simulink ; udobnost putnika ; granične akceleracije ; granične promjene akceleracija
(tram ; critical situations ; braking reference ; control driving system ; dynamic model ; matlab ; simulink ; passenger comfort ; limit accelerations ; limit jerk)
Sažetak
Električni tramvaj je gradsko prijevozno sredstvo koje je zastupljeno u većini Europskih gradova. Konkretno u Zagrebu predstavljaju neizbježan oblik prijevoznog sredstva. Često se nalazi u interakciji s pješacima i drugim oblicima gradskog prijevoza te se zato nerijetko stvaraju kritične situacije. U ovome završnom radu proučavalo se gibanje tramvaja prilikom pojave kritične situacije. Prvo se morao odrediti dinamiˇcki model tramvaj korištenjem sila. Napravljena se dva dinamička modela, jedan za gibanje tramvaja na ravnoj pruzi te drugi za gibanje tramvaja u zavoju. U teoriji tramvaj može imati veliku akceleraciju, no ona mora biti ograničena zbog osiguravanja sigurnosti i udobnosti putnika. Ako bi iznos akceleracije bio prevelik mogao bi uzrokovati gubitak ravnoteže te posljedično pad i ozlijede putnika. U ovome radu navedene su vrijednosti graničnih i akceleracija i njenih promjena raznih istraživanja pri kojim putnici počinju osjećati gubitak ravnoteže ili neudobnost. Osim toga navedeni su uzroci koji dovode do kritične situacije te ograničenja koja se moraju uzeti u obzir prilikom stvaranja reference kočenja u kritičnoj situaciji. Zatim je napravljen model tramvaja prema aproksimativnim vrijednostima na kojima su se testirale napravljene reference kočenja. Model tramvaja, motora i referenci kočenja napravljeni su u MATLABU korištenjem Simulinka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Temeljne tehničke znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Marija Seder
(mentor)