Pregled bibliografske jedinice broj: 948088
Rješavanje problemskih zadataka
Rješavanje problemskih zadataka // Matematički motivi (knjižica sažetaka)
Zagreb: Školska knjiga, 2017. str. 13-29 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 948088 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rješavanje problemskih zadataka
(Resolving problem-solving tasks)
Autori
Zorić, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Matematički motivi (knjižica sažetaka)
/ - Zagreb : Školska knjiga, 2017, 13-29
Skup
Matematički motivi, Stručni skup učitelja razredne nastave i učitelja matematike
Mjesto i datum
Koprivnica, Hrvatska, 30.06.2017. - 01.07.2017
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
problemski zadatak, rješavanje problema, strategije rješavanja problema, motivacija
(problem, problem solving, problem solving strategies, motivation)
Sažetak
Što je to problemski zadatak? Koliko često koristite problemske zadatke u svojoj nastavi? Koje strategije rješavanja problema poznajete i koristite? Jesu li problemski zadaci važni za razvoj konceptualnog razumijevanja matematike? Kako učenici reagiraju na tako postavljene zadatke? Mogu li svi učenici rješavati problemske zadatke? Na ovom bih predavanju voljela dati odgovore na neka od ovih pitanja. Rješavanje problema je sastavni dio nastave matematike, bilo da ga gledamo kao dio kurikuluma, kao način poučavanja ili kao način razmišljanja. Neki učenici intuitivno dobro rješavaju probleme, no većinu moramo poučiti kako misliti, donositi zaključke i rješavati probleme. U praksi se često susrećemo s manjkom motivacije. Učenici na nastavi ne žele razmišljati i ne žele sudjelovati u rješavanju problema. Oni najčešće kopiraju vještine koje su vidjeli od nastavnika, a ako ne prepoznaju tip zadatka odustaju i čekaju gotovo rješenje. Da bi učenici postali efikasni u rješavanju problema trebamo im dati znanje, vještine i podršku. U predavanju ću prikazati nekoliko strategija i pristupa rješavanju problemskih zadataka jer usavršavanje vještine rješavanja problema potiče učeničko samopouzdanje, motivaciju i razvija pozitivan stav prema matematici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika