Pregled bibliografske jedinice broj: 947674
Ponašanje potrošača na festivalima ulične hrane
Ponašanje potrošača na festivalima ulične hrane, 2018., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet Rijeka, Rijeka
CROSBI ID: 947674 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ponašanje potrošača na festivalima ulične hrane
(Consumer behavior in street food festivals.)
Autori
Mraović, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet Rijeka
Mjesto
Rijeka
Datum
05.05
Godina
2018
Stranica
90
Mentor
Lara Jelenc
Ključne riječi
Ponašanje potrošača, preporuke drugih, prodajno osoblje, Advent u Zagrebu, festivali ulične hrane
(Consumer behavior, others recommendation, staff, Christmas time in Zagreb, street-food)
Sažetak
Predmet ovog rada predstavlja ponašanje potrošača te utjecaj pojedinih čimbenika na potrošačev izbor proizvoda na najpoznatijem festivalu ulične hrane u Hrvatskoj, odnosno Adventu u Zagrebu. Cilj je ustanoviti koji su najznačajniji čimbenici utjecaja na odluku potrošača s naglaskom na prodajno osoblje i preporuke drugih. Na temelju prethodnih istraživanja su se formirale hipoteze koje su primarnim istraživanjem prihvaćene ili odbijene. Na temelju rezultata istraživanja se zaključuje da je glavni čimbenik utjecaja na potrošačevu odluku odnos cijene i kvalitete te preporuke drugih. Iako preporuke drugih, odnosno obitelji, prijatelja i poznanika, na temelju ovog istraživanja čine snažniji čimbenik utjecaja na potrošača u odnosu na prodajno osoblje, spomenutoj izjavi treba pristupiti vrlo oprezno. Razlog tomu su brojna ograničenja istraživanja kao što su nedovoljno veliki broj sudionika istraživanja, nedovoljna širina proizvoda obuhvaćenih istraživanjem, fokus ispitanika prilikom ispunjavanja upitnika te brojna druga ograničenja. Prodajno osoblje igra važnu ulogu na odluku potrošača, a pogotovo kada se uzme u obzir činjenica kako ponuda proizvoda na Adventu u Zagrebu nije široka. Iz godine u godinu se nude isti proizvodi koji su izrazito traženi i na neki način predstavljaju dio tradicije Adventa. Stoga se prodavač mora izboriti i od sebe učiniti značajnim čimbenikom od utjecaja na potrošačevu odluku. Osim kvalitetnog proizvoda, cijene koja prati kvalitetu, prodavač mora biti svjestan da je on osoba koja će svojim ponašanjem potencijalno zadržati kupca ili odbiti te od njega učiniti pozitivni ili negativni kanal promocije. Na kraju se može zaključiti kako omjer cijene i kvalitete te preporuke drugih su čimbenici od presudnog utjecaja na potrošačev izbor, dok prodajno osoblje igra nešto manju, ali značaju ulogu.
Izvorni jezik
Hrvatski