Pregled bibliografske jedinice broj: 947511
KORPORATIVNI IZAZOVI KOD POJAVA FENOMENA DISRUPTIVNIH INOVACIJA
KORPORATIVNI IZAZOVI KOD POJAVA FENOMENA DISRUPTIVNIH INOVACIJA // GLOBALISATION CHALLENGES AND THE SOCIAL- ECONOMIC ENVIRONMENT OF THE EU / Jasmina, Starc (ur.).
Novo Mesto, 2018. str. - doi:. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 947511 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KORPORATIVNI IZAZOVI KOD POJAVA FENOMENA DISRUPTIVNIH INOVACIJA
(Corporate Challenges In Facing The Disruptive Innovation Phenomenon)
Autori
Vlačić, Ernest ; Masnjak, Karlo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
GLOBALISATION CHALLENGES AND THE SOCIAL- ECONOMIC ENVIRONMENT OF THE EU
/ Jasmina, Starc - Novo Mesto, 2018
ISBN
978-961-6770-41-5
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Izzivi globalizacije in družbeno-ekonomsko okolje EU
Mjesto i datum
Novo Mesto, Slovenija, 17.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
disruptivna inovacija, korporacija, inovacijski menadžment, strateško pozicioniranje
(disruptive innovation, corporation, innovation management)
Sažetak
Više od polovice Fortune 500 korporacijskih imena je nestalo je od 2000. godine kroz procese spajanja, preuzimanjem ili su bankrotirale. Mnogima od njih se takav nepoželjan scenarij dogodio jer nisu pravovremeno reagirali na dinamiku promjena na globalnom tržištu, gdje inovativno strateško djelovanje i pozicioniranje predstavlja jedan od ključnih čimbenika poslovnog uspjeha. To posebno vrijedi kada je u pitanju disruptivna inovacija koja predstavlja jedan od kritičnih izazova s kojima se korporacije danas moraju nositi. Fenomen disruptivne inovacije zbog svoje prirode često uspijeva proći prolazi ‘ispod radara’ velikih korporacija što može uzrokovati značajnu štetu njihovom tržišnom pozicioniranju. Stoga dublje razumijevanje kojim intenzitetom i efektom disruptivne inovacije utječu na poslovanje incumbenata (korporacija), te kako se i kojim uspjehom one suprotstavljaju takvim izazovima nalazi se u fokusu autora ovog rada. Pored prikaza tipologije inoviranja disruptivne inovacije ovaj rad ujedno analitički prikazuje djelovanje i utjecaj takvih inovacija na korporacije s posebnim osvrtom na kontekst principa otvorenog inoviranja. Zaključci ovog rada ukazuju na to kako jedinstvene preskriptivne strategije u strateškom pozicioniranju suprotstavljanja disruptivnoj inovaciji praktično ne postoje. Incumbenti često se služe proskribiranim primjerima iz dobrih praksi drugih korporacija u procesu svog inovacijskog menadžmenta, što ponekad ne proizvodi željene rezultate. Prava tajna leži u tome da svaka organizacija treba krojeno stvarati, pripremati i provoditi vlastite strategije, a onda se kao primijenjeni metodološki pristup se može koristiti neka od postojećih ili buduće stvorenih dobrih praksi ili principa. Ovaj rad može doprinijeti dubljem razumijevanju istraženog područja, a može se koristiti i kao dio teoretskog razmatanja budućih istraživanja koje može obuhvaćati korporacije na nacionalnim i regionalnim razinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA