Pregled bibliografske jedinice broj: 947165
Povezanost sociodemografskih varijabla sa stavovima nastavnika glazbe prema interkulturalnom odgoju
Povezanost sociodemografskih varijabla sa stavovima nastavnika glazbe prema interkulturalnom odgoju // Nova prisutnost: časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 16 (2018), 2; 247-260 doi:10.31192/np.16.2.3 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 947165 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost sociodemografskih varijabla sa
stavovima nastavnika glazbe prema
interkulturalnom odgoju
(Relationship between sociodemographic variables
and attitudes of music teachers toward
intercultural education)
Autori
Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna
Izvornik
Nova prisutnost: časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 16
(2018), 2;
247-260
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
interkulturalna nastava glazbe, stavovi nastavnika, sociodemografske varijable, interkulturalna kompetencija
(intercultural music teaching, teacher attitudes, sociodemographic variables, intercultural competence)
Sažetak
Interkulturalna nastava glazbe postaje potrebom svih suvremenih multikulturalnih društava. Nastava glazbe ne može više biti utemeljena isključivo na upoznavanju zapadnoeuropske umjetničke glazbe. Interkulturalna stvarnost nameće nužnost poznavanja glazbenih tradicija različitih naroda, ali i poznavanje određene kulture u cjelini. S obzirom na svoju interkulturalnu bit, glazba je idealno područje u kojemu se može razvijati interkulturalna kompetencija učenika, a preduvjet je interkulturalno kompetentan nastavnik glazbe. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi povezanost između različitih sociodemografskih varijabla i stavova nastavnika glazbe prema interkulturalizmu u nastavi glazbe, njegovoj provedbi i podršci koju u tome dobivaju od škole. Anonimnim anketnim upitnikom ispitani su stavovi nastavnika glazbene kulture (N=309) i nastavnika glazbene umjetnosti (N=65) koji izvode nastavu glazbe u osnovnim školama i gimnazijama u Republici Hrvatskoj. Prema rezultatima istraživanja, spol se pokazao jedinom sociodemografskom varijablom značajno povezanom sa stavovima prema interkulturalnom odgoju, kao i s procjenom mogućnosti razvoja vlastite interkulturalne kompetencije i procjenom podrške koju nastavnici glazbe dobivaju od škole u provedbi interkulturalnog odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- Religious and Theological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- CSA Sociological Abstracts database
- EBSCO
- ERIH Plus
- HRČAK