Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 946897

Poli-Art


Krnić, Marijo
Poli-Art, 2013. (ostalo).


CROSBI ID: 946897 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poli-Art

Autori
Krnić, Marijo

Izvornik
Tonovi

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo

Godina
2013

Ključne riječi
umjetnost, glazba, likovnost, integracija, doživljaj
(art, music, art, integration, experience)

Sažetak
Tonovi, Časopis glazbenih i plesnih pedagoga br. 62., 2013. Zagreb, ISSN 0352-9711 UDK 78:37 COLDEN TONOEC, god. 28 (1) str. 128. Prosinac 2013. Zagreb. Bibliografske jedinice za članke objavljene u časopisu Tonovi registriraju se u bazi podataka EBSCO Publishing, EPPub Data Group, Ipswich MA, (Journal Tonovi is abstracted and indexed in EBSCO Publishing, EPPub DataGroup, Ipswich MA, It is available electronically EBSCO Publishing, EPPub DataGroup, Literature with Full Text) Goran Sučić: Poli-Art Glazbena vizualizacija – Likovna slušaonica Synopsis d.o.o., Zagreb ; Synopsis d.o.o., Sarajevo ; Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb ; Cantus d.o.o., Zagreb, 2013. U svibnju 2013. godine objavljeno je multimedijsko djelo Poli-Art, Glazbena vizualizacija – Likovna slušaonica autora dr. sc. Gorana Sučića, na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Splitu. Djelo/projekt objedinjuje autorov glazbeni i likovni izraz, predstavljajući ga kao majstora zvuka i slike. Izdanje čine knjiga, svojevrsni katalog likovnih radova na glazbene motive i zbirka skladbi za raznovrsne glazbene sastave, u nakladi Synopisis d.o.o. Zagreb i Synopsis d.o.o. Sarajevo, u sunakladi Agencije za odgoj i obrazovanje te DVD koji sadrži projekt u cijelosti, a u izdanju Cantusa d.o.o. Zagreb. Knjiga se sastoji od dva velika dijela, onog likovnog nazvanog Likovna slušaonica i glazbenog pod nazivom Glazbena vizualizacija. Uz svaki od njih autor daje svoja uvodna razmišljanja i naputke, a nalazimo i osvrte, recenzije i kritike uglednih glazbenih i likovnih umjetnika, pedagoga, znanstvenika (prof. dr. sc. Ivo Josipović, prof. dr. sc. Mirjana Sirišćević, maestro Silvio Foretić, prof. Massimo Brajković, izv. prof. Đeni Dekleva Radaković, doc. dr. sc. Snježana Dobrota, prof. Ivica Šiško, Branka Brekalo, prof., prof. dr. sc. Željko Škuljević, dr. sc. Marija Brajčić, dr. sc. Dubravka Kušćević, Vojislav Vujanović, Blaga Peterski, prof.). U likovnom dijelu rada nalazimo četrdeset i jednu reprodukciju autorovih slika, nastalih najvećim dijelom u tehnici akrilika, gdje likovnim jezikom predstavlja elemente glazbenog izraza (npr. pasaž, intervali, prošireni tonalitet, …). Glazbeni dio knjige čine notni zapisi autorovih skladbi koje su podijeljene u dvije skupine: skladbe za solo instrumente i skladbe za komorne sastave. Prvoj skupini pripada sedam skladbi: Franina, Iza sna, Mala invencija, Moja želja, Mali interludij, Igra u valceru i Sunce za sve nas pisanih za violončelo, trombon, flautu, klarinet, violinu, duet sopran i bariton, sve uz pratnju klavira te dvije skladbe za klavir solo: Klavirska minijatura i Norina. Skladatelj nudi i predlaže mogućnost priređivanja skladbi za druge instrumente. Skupinu skladbi za komorne sastave čini šesnaest skladbi i to: Klavirski trio, Noć, Ribar, Akvarel, Jesen, Kiša, Igra na vodi, Intermezzo, Mjesečina, Blagdanska, Bolje proljeća, Uspavanka, Jutro gospodnje, Balada o ribaru, Odlazak i Posljednja. Pisane su za različite instrumentalne i vokalne sastave, od klavirskog trija preko muške klape i dječjeg zbora do mandolinskog orkestra. Instrumentacije i ovih skladbi treba shvatiti fleksibilno, kao prijedlog, ali ne i obvezu. Sučićeve skladbe tradicionalnog su formalnog oblika, najčešće trodijelne, tonalitetne, „mediteranskog zvuka“. Svojom su fakturom prilagođene učenicima i studentima glazbe kojima su prvenstveno i namijenjene. One su, između ostalog, i nastale kao reakcija na nedostatak skladbi suvremenih hrvatskih autora za neke glazbene instrumente i komorne sastave. Ovime se autor potvrđuje ne samo kao vrstan skladatelj već i kao istinski glazbeni pedagog. Na DVD-u, uz već spomenute elemente u knjizi, nalazimo i snimke svih skladbi u izvedbi eminentnih umjetnika, redom glazbenih pedagoga, sa šireg splitskog područja. Zvučni zapisi skladbi nisu samo od koristi učiteljima i učenicima glazbenih škola i akademija već i onima u opće obrazovnim školama budući da obogaćuju fundus skladbi za slušanje te omogućavaju upoznavanje različitih glazbenih instrumenata te elemenata glazbenog izraza. Osim partitura nalazimo i dionice za svaki instrument i to u pdf formatu i Sibeliusu tako da je omogućeno lako priređivanje za različite instrumente. Postoje i matrice svih skladbi načinjene u dva tempa, sporijem i zadanom tempu, kako bi se uz njih moglo vježbati. Uz neupitnu glazbenu, ovo izdanje ima, dakle, i svoju pedagošku vrijednost. Svojevrsno metodičko oblikovanje izdanja nudi učeniku (i učitelju) kvalitetan zvučni predložak, te osigurava jednako kvalitetnu zvučnu podlogu koju učenici uz pomoć i upute učitelja mogu koristiti za samostalno vježbanje. Temeljem rečenog lako je zaključiti da Poli-Art predstavlja iznimno glazbeno-likovno(-pedagoško) djelo i dobru podlogu mogućem (re)definiranju uloge, položaja i strukture nastave umjetničkih predmeta u odgoju i obrazovanju. Autor svoj projekt zaključuje kritičkim osvrtima na raniju fazu njegova stvaralaštva, zahvalama i životopisom. Iz bogate autorove biografije izdvojit ćemo tek nekoliko rečenica. Dr. sc. Goran Sučić docent je na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Splitu. Dugogodišnji je prosvjetni djelatnik, zbog izuzetnih rezultata promaknut u zvanje profesora savjetnika. Autor je većeg broja glazbenih projekata, obrada, stručnih i znanstvenih članaka kao i multimedijske knjige Odraslo djetinjstvo koja je bila nominirana za nagradu Porin. Dobitnik je mnogih priznanja i nagrada za pedagoški i skladateljski rad, među kojima izdvajamo priznanja Grada Splita za doprinos u kulturi te nagradu Splitsko-dalmatinske županije za doprinos kulturi i znanosti. Član je brojnih stručnih savjeta, odbora i ocjenjivačkih sudova na glazbenim natjecanjima. U slobodno vrijeme bavi se slikarstvom, sudjelujući na mnogim domaćim i međunarodnim kolonijama kao i na mnogim samostalnim, skupnim i humanitarnim izložbama. Za nadati se da će ovaj vrijedan projekt Gorana Sučića potaknuti domaće skladatelje na veći skladateljski angažman u području komorne glazbe. Jednako tako za vjerovati je da Posljednja skladba ovog vrijednog skladatelja i pedagoga označava tek kraj jednog poglavlja u njegovom bogatom opusu te otvaranje nekog novog, umjetnički uzbudljivog projekta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Napomena
Prikaz kjnige Gorana Sučića u Časopisu Tonovi, Zagreb Prikaz je napisao Krnić Mario



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Marijo Krnić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Krnić, Marijo
Poli-Art, 2013. (ostalo).
Krnić, M. (2013) Poli-Art. Tonovi. Ostalo.
@unknown{unknown, author = {Krni\'{c}, Marijo}, year = {2013}, keywords = {umjetnost, glazba, likovnost, integracija, do\v{z}ivljaj}, title = {Poli-Art}, keyword = {umjetnost, glazba, likovnost, integracija, do\v{z}ivljaj} }
@unknown{unknown, author = {Krni\'{c}, Marijo}, year = {2013}, keywords = {art, music, art, integration, experience}, title = {Poli-Art}, keyword = {art, music, art, integration, experience} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font