Pregled bibliografske jedinice broj: 945977
Obrazovanje i kompetencije nastavnika za provedbu kompetencijskog modela osnovnog obrazovanja odraslih
Obrazovanje i kompetencije nastavnika za provedbu kompetencijskog modela osnovnog obrazovanja odraslih // Smjernice za unapređenje osnovnog obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj / Strugar, Vladimir ; Žiljak, Tihomir ; Rajić, Višnja ; Lapat, Goran ; Kušić, Siniša (ur.).
Zagreb: Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske, 2017. str. 40-53
CROSBI ID: 945977 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje i kompetencije nastavnika za provedbu kompetencijskog modela osnovnog obrazovanja odraslih
(Education and competencies of teachers for the implementation of competence model for primary adult education)
Autori
Kušić, Siniša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Smjernice za unapređenje osnovnog obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj
Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Žiljak, Tihomir ; Rajić, Višnja ; Lapat, Goran ; Kušić, Siniša
Izdavač
Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
40-53
ISBN
978-953-8103-15-5
Ključne riječi
nastavnici u osnovnom obrazovanju odraslih ; andragoške kompetencije nastavnika ; kompetencijski model osnovnog obrazovanja odraslih u Hrvatskoj ; kurikulumi obrazovanja nastavnika za podučavanje osnovnih životnih vještina u Europi ; komparativni pristup
(primary adult education teachers ; andragogical competencies for teachers in primary adult education ; competence model for primary adult education in Croatia ; adult educators curriculums for teaching basic life skills in Europe ; comparative approach)
Sažetak
Podučavanje osnovnih vještina u obrazovanju odraslih jedno je od najzahtjevnijih i najsloženijih područja podučavanja, zbog čega je potrebna visoka razina andragoških kompetencija koje se stječu kroz pomno osmišljene kurikulume za obrazovanje nastavnika u obrazovanju odraslih koji će podučavati osnovne vještine. Na europskoj razini stručnost nastavnika i visoka kvaliteta nastave u obrazovanju odraslih prepoznaju se kao krucijalni u rješavanju tog pitanja ; međutim, obrazovanje i uloga nastavnika za odrasle koji podučavaju osnovne vještine i dalje su podcijenjeni u mnogim državama Europske unije. Iako u mnogim europskim zemljama postoje andragoške kvalifikacije i kurikulumi za obrazovanje andragoških djelatnika, često ne uključuju specifične kompetencije potrebne za podučavanje odraslih osnovnim životnim vještinama. Tako u većini zemalja još uvijek ne postoje formalne kvalifikacije za nastavnike koji podučavaju osnovne životne vještine u obrazovanju odraslih te ne postoje kompetencijski standardi i kurikulumi za njihovo obrazovanje. Međutim, postoje i iznimke, stoga će u nastavku biti prikazani primjeri dobre prakse, odnosno neki od kurikuluma za obrazovanje nastavnika u obrazovanju odraslih koji će podučavati osnovne životne vještine (npr. pismenost, jezik, računanje, digitalne kompetencije) te kompetencije nastavnika koji će provoditi sva tri modula (modul A, modul B i modul R) kompetencijskog modela osnovnog obrazovanja odraslih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je nastao kao rezultat projekta Ministarstva znanosti i obrazovanja "Implementacija Europske Agende za obrazovanje odraslih 2015.-2017." financirano sredstvima Europske komisije.