Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 944124

Kurikulumske poveznice prijelaza djeteta iz ustanove ranog odgoja i obrazovanja u školu


Somolanji Tokić, Ida
Kurikulumske poveznice prijelaza djeteta iz ustanove ranog odgoja i obrazovanja u školu, 2018., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 944124 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kurikulumske poveznice prijelaza djeteta iz ustanove ranog odgoja i obrazovanja u školu
(Transition from early childhood education and care to compulsory school education - the curricular meeting place)

Autori
Somolanji Tokić, Ida

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
26.04

Godina
2018

Stranica
336

Mentor
Prof.dr.sc. Edita Slunjski

Ključne riječi
polazak u osnovnu školu, odgajatelji, učitelji razredne nastave, mješovita metoda, usuglašavanje, rekonstrukcija, slika o djetetu
(transition to school, preschool teachers, compulsory school teachers, mixed method research, reconstruction, the image of a child)

Sažetak
Pedagogijska teorija i praksa početak formalnog školovanja prepoznaje kao značajan trenutak djetetova života. Dijete se mora prilagođavati, preuzeti nove socijalne uloge i ostvariti i održati nove socijalne odnose, a uz to biti uspješno i na akademskoj razini. Novo školsko okruženje može biti u velikom nesrazmjeru s djetetovim ranijim iskustvima i djetetovim mogućnostima te otežati djetetovo uključivanje u novu sredinu. Kontinuitet odgojno-obrazovnog djelovanja dječjeg vrtića i osnovne škole, uz optimalnu razinu diskontinuiteta, može osigurati djetetu potrebne izazove koji njeguju razvoj. Problematika prijelaza iz jednog odgojno-obrazovnog sustava u drugi postavlja i jedno od temeljnih pitanja shvaćanja suvremenog djetinjstva i djeteta te samim time i o svrsi odgoja i obrazovanja na svim razinama. Ona se ne može ograničiti samo na iznovljavanje strategija za suočavanje s promjenom, nego je potrebno istražiti koje su to promjene, u kojoj mjeri su nužne te o čemu ovise. Polazeći od ekološke teorije (Bronfenbrenner, 1979) koja poima dijete u njegovu cjelokupnom socijalnom okruženju i međusobnim odnosima, i teorije socijalnog konstruktivizma Vygotskog (1978) u kojem se učenje shvaća kao sukonstrukcija iskustva i znanja djeteta i njegove socijalne okoline, u ovom radu problematizirao se prijelaz djeteta iz dječjeg vrtića u osnovnu školu. U radu se odmaknulo od pristupa prijelazu iz perspektive djetetove spremnosti, odnosno gotovosti za osnovnu školu, prema pristupu prijelazu koji uvažava i njeguje iskustvo svih uključenih aktera. Istražile su se kurikulumske poveznice između dječjeg vrtića i osnovne škole te je ponuđena teorijska i empirijska analiza prijelaznog razdoblja djeteta iz perspektive odgajatelja i učitelja razredne nastave u Republici Hrvatskoj. Provođenjem kvantitativnog i kvalitativnog istraživanja dobiveni su rezultati koji ukazuju na nizak intenzitet povezanosti dvaju sustava, na različite motive takve prakse te na različitu sliku o djetetu koju njeguju odgajatelji i učitelji razredne nastave. U tekstu predložene smjernice podrazumijevaju intenzivnu i sustavnu (samo)refleksiju postojeće prakse s ciljem dekonstrukcije i/ili rekonstrukcije prevladavajuće pedagogije. (Samo)refleksija uključuje sve stručnjake obje odgojno-obrazovne razine kao snažne mreže podrške, a ne izolirano odgajatelje i učitelje razredne nastave, čime se samo dodatno potvrđuje potreba razvijene kulture (samo)procjene za razvoj kvalitete ustanove i djetetova iskustva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ida Somolanji Tokić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

darhiv.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Somolanji Tokić, Ida
Kurikulumske poveznice prijelaza djeteta iz ustanove ranog odgoja i obrazovanja u školu, 2018., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Somolanji Tokić, I. (2018) 'Kurikulumske poveznice prijelaza djeteta iz ustanove ranog odgoja i obrazovanja u školu', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Somolanji Toki\'{c}, Ida}, year = {2018}, pages = {336}, keywords = {polazak u osnovnu \v{s}kolu, odgajatelji, u\v{c}itelji razredne nastave, mje\v{s}ovita metoda, usugla\v{s}avanje, rekonstrukcija, slika o djetetu}, title = {Kurikulumske poveznice prijelaza djeteta iz ustanove ranog odgoja i obrazovanja u \v{s}kolu}, keyword = {polazak u osnovnu \v{s}kolu, odgajatelji, u\v{c}itelji razredne nastave, mje\v{s}ovita metoda, usugla\v{s}avanje, rekonstrukcija, slika o djetetu}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Somolanji Toki\'{c}, Ida}, year = {2018}, pages = {336}, keywords = {transition to school, preschool teachers, compulsory school teachers, mixed method research, reconstruction, the image of a child}, title = {Transition from early childhood education and care to compulsory school education - the curricular meeting place}, keyword = {transition to school, preschool teachers, compulsory school teachers, mixed method research, reconstruction, the image of a child}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font