Pregled bibliografske jedinice broj: 941620
Utjecaj obrazovno-zabavnih sadržaja na percipiranu autentičnost posjetiteljeva iskustva muzejom
Utjecaj obrazovno-zabavnih sadržaja na percipiranu autentičnost posjetiteljeva iskustva muzejom, 2018., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 941620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj obrazovno-zabavnih sadržaja na percipiranu autentičnost posjetiteljeva iskustva muzejom
(The impact of edutainment on perceived authenticity of museum visitor experience)
Autori
Komarac, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.05
Godina
2018
Stranica
235
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
obrazovno-zabavni sadržaji ; percipirana autentičnost ; muzejski profesionalci ; posjetitelji muzeja ; iskustvo posjete muzeju
(edutainment ; perceived authenticity ; museum professionals ; museum visitors ; museum experience)
Sažetak
Iskustveni marketing privlači sve veću pažnju u marketinškoj znanosti i u praksi. Tradicionalno, muzeji kao uslužne organizacije posjetiteljima su nudili pretežno obrazovno iskustvo. Posljednjih nekoliko godina rastući je naglasak na zabavnom iskustvu, na pojavi i uvođenju obrazovno-zabavnih sadržaja u ponudu muzeja. Ciljevi doktorskog rada bili su otkriti ulogu obrazovno-zabavnih sadržaja u muzejima te načine upravljanja njihovom ponudom, kao i istražiti utjecaj varijable obrazovno-zabavni sadržaji na percipiranu autentičnost posjetiteljeva iskustva muzejom. Kombinirana je kvalitativna i kvantitativna metodologija istraživanja. Kvalitativnim istraživanjem na uzorku muzejskih profesionalaca dobio se uvid u istraživani fenomen i postavila podloga za kvantitativno istraživanje. Oblikovan je i empirijski testiran model utjecaja obrazovno-zabavnih sadržaja na percipiranu autentičnost posjetiteljeva iskustva muzejom. Šest glavnih i šest pomoćnih hipoteza testirane su korištenjem konfirmatorne faktorske analize i modeliranjem strukturnih jednadžbi metodom parcijalnih najmanjih kvadrata. Rezultati kvalitativnog istraživanja su otkrili tri pristupa muzeja prema obrazovno-zabavnim sadržajima: kastomizirani, selektivni i univerzalni (svaki s jedinstvenim obilježjima i pristupima upravljanju). Rezultati kvantitativnog istraživanja potvrdili su postojanje pozitivnog utjecaja obrazovno- zabavnih sadržaja na komponente percipirane autentičnosti. Ustanovljeno je da sve tri komponente percipirane autentičnosti pozitivno utječu na zadovoljstvo posjetitelja. Otkriven je pozitivan utjecaj očekivanja posjetitelja na percipiranu autentičnost posjetitelja, dok odnos između očekivanja i percipirane autentičnosti materijala te očekivanja i percipirane autentičnosti muzeja nije bilo moguće ustanoviti zbog dobivenih nesignifikantnih rezultata. Ograničenja kvalitativnog istraživanja su vezana uz uzorak i duljinu trajanja intervjua a kvantitativnog uz vrstu i veličinu uzorka te primjenu metode parcijalnih najmanjih kvadrata. Doktorski rad je prvi puta objasnio povezanost obrazovno-zabavnih sadržaja s komponentama percipirane autentičnosti posjetiteljeva iskustva muzejom, čime je produbljeno razumijevanje odnosa između obrazovno-zabavnih sadržaja i autentičnosti kao kompleksnog marketinškog konstrukta.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb