Pregled bibliografske jedinice broj: 94125
Utjecaj privlačenja obloga drveta na oštećivanje traktorskih vlaka i naknadne erozijske procese
Utjecaj privlačenja obloga drveta na oštećivanje traktorskih vlaka i naknadne erozijske procese // Znanost u potrajnom gospodarenju hrvatskim šumama / Matić, Slavko ; Krpan, Ante P. B. ; Gračan, Joso (ur.).
Zagreb: Šumarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Šumarski institut Jastrebarsko, 2001. str. 555-563
CROSBI ID: 94125 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj privlačenja obloga drveta na oštećivanje traktorskih vlaka i naknadne erozijske procese
(Effects of skidding roundwood on damaging tractor skid trail and consequebtial erosion processes)
Autori
Pičman, Dragutin ; Pentek, Tibor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Znanost u potrajnom gospodarenju hrvatskim šumama
Urednik/ci
Matić, Slavko ; Krpan, Ante P. B. ; Gračan, Joso
Izdavač
Šumarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Šumarski institut Jastrebarsko
Grad
Zagreb
Godina
2001
Raspon stranica
555-563
ISBN
953-6307-55-3
Ključne riječi
traktorska vlaka, oštećenje tla, erozija, skider LKT 80, preborna sastojina
(skid trail, soil damage, erosion proces, skidder LKT 80, uneven-aged forest)
Sažetak
Šumske traktorske vlake kao sekundarne šumske prometnice predstavljaju neophodne građevinske objekte pri intenzivnom i racionalnom gospodarenju šumskim ekosustavima kada se u II fazi iskorištavanja šuma koriste skideri. U ovom se radu istražuju oštećenja koja nastaju na samim traktorskim vlakama, a uzrokovana su privlačenjem obloga drva skiderom LKT 80. Istraživanja se provode na više lokaliteta prebornih sastojina Gorskoga kotara, a u ovome se radu prikazuju rezultati dovršenih istraživanja na području NPŠO - Zalesina, Šumarskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u odjelu 5 g.j. Belevine. To je gorsko područje prebornih šuma jele i bukve (Blechno abietetum). Kao objekat istraživanja izdvojeni su krajnji dijelovi (spojevi s pomoćnim stovarištima) dviju starih, postojećih traktorskih vlaka svaki duljine 96,00 m. Na svakoj vlaci snimljeno je 25 poprečnih profila prije i poslije obavljenog privlačenja. Lomne točke pojedinog profila snimane su na udaljenosti od 20 cm, a razmak susjednih profila iznosio je 4,00 m. Istovremeno su praćeni sortimenti koji su izvučeni pojedinom vlakom te je mjeren njihov srednji promjer i duljina. Podaci dobiveni terenskom izmjerom obrađeni su primjenom osobnog računala i programskog paketa AutoCad te uobičajenim matematičkim, analitičkim i statističkim metodama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Šumarstvo