Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 941154

Uloga socijalno‐emocionalne kompetencije u ranoj akademskoj prilagodbi djece


Hanzec, Ivana; Kuterovac Jagodić, Gordana
Uloga socijalno‐emocionalne kompetencije u ranoj akademskoj prilagodbi djece // XXI. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018. str. 57-57 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 941154 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga socijalno‐emocionalne kompetencije u ranoj akademskoj prilagodbi djece
(The role of children's social-emotional competence in their early academic adjustment)

Autori
Hanzec, Ivana ; Kuterovac Jagodić, Gordana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XXI. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018, 57-57

ISBN
978-953-331-196-8

Skup
21. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2018. - 26.05.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
socijalno-emocionalna kompetencija ; prilagodba na školu ; akademska prilagodba ; socijalna prilagodba ; pažnja
(social-emotional competence ; school adjustment ; academic adjustment ; social adjustment ; attention)

Sažetak
Važnost socijalne i emocionalne kompetencije za ranu školsku prilagodbu učenika/ica postala je predmetom interesa u modelima i istraživanjima 90-ih godina 20. stoljeća. Rastuća literatura u tom području ukazuje na značajnost pojedinih sposobnosti i vještina iz ove skupine kompetencija za školsku prilagodbu i uspjeh, no relativno je mali broj istraživanja ispitivao mehanizme putem kojih su te kompetencije povezane s akademskom prilagodbom djece. Iz tog je razloga cilj ovog istraživanja bio ispitati moguću medijacijsku ulogu pažnje i različitih pokazatelja socijalne prilagodbe na školu u odnosu socijalno-emocionalne kompetencije i akademske prilagodbe, te eventualnu moderatorsku ulogu spola u tom odnosu. Podaci su prikupljeni od 417 učenika/ica prvih razreda, njihovih roditelja i učiteljica u tri točke mjerenja tijekom jedne školske godine. Roditelji su procijenili socijalno-emocionalnu kompetenciju svoje djece (prva točka), a učiteljice dječju pažnju (druga točka), akademsku kompetenciju, uključenost i svoj odnos sa svakim djetetom (treća točka), dok su djeca rješavala upitnik odnosa s vršnjacima i sviđanja škole te ispit znanja (treća točka). Rezultati strukturalnog modeliranja pokazali su da socijalno-emocionalna kompetencija ne doprinosi izravno akademskoj prilagodbi, ali ima mali, statistički značajan indirektan doprinos akademskoj prilagodbi putem pažnje i putem odnosa s učiteljicom i uključenosti učenika/ica. Odnos s vršnjacima i sviđanje škole nisu se pokazali značajnim medijatorima, ali su se putem uključenosti učenika/ica pokazali značajnim indirektnim prediktorima akademske prilagodbe. Multigrupno strukturalno modeliranje pokazalo je da su odnosi među ispitivanim varijablama jednaki za djevojčice i dječake. Dobiveni rezultati ukazuju na veću važnost proksimalnih (socijalnih procesa koji se odvijaju u školi) nego distalnih faktora (kompetencije mjerene pri polasku u školu) za uspjeh na kraju školske godine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Hanzec, Ivana; Kuterovac Jagodić, Gordana
Uloga socijalno‐emocionalne kompetencije u ranoj akademskoj prilagodbi djece // XXI. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018. str. 57-57 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Hanzec, I. & Kuterovac Jagodić, G. (2018) Uloga socijalno‐emocionalne kompetencije u ranoj akademskoj prilagodbi djece. U: Nikolić, M., Tokić, A., Ćubela Adorić, V., Dodaj, A., Gregov, L., Ivanov, L., Macuka, I., Nekić, M., Tucak Junaković, I., Valerjev, P. & Vidaković, M. (ur.)XXI. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Sažetci priopćenja.
@article{article, author = {Hanzec, Ivana and Kuterovac Jagodi\'{c}, Gordana}, year = {2018}, pages = {57-57}, keywords = {socijalno-emocionalna kompetencija, prilagodba na \v{s}kolu, akademska prilagodba, socijalna prilagodba, pa\v{z}nja}, isbn = {978-953-331-196-8}, title = {Uloga socijalno‐emocionalne kompetencije u ranoj akademskoj prilagodbi djece}, keyword = {socijalno-emocionalna kompetencija, prilagodba na \v{s}kolu, akademska prilagodba, socijalna prilagodba, pa\v{z}nja}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hanzec, Ivana and Kuterovac Jagodi\'{c}, Gordana}, year = {2018}, pages = {57-57}, keywords = {social-emotional competence, school adjustment, academic adjustment, social adjustment, attention}, isbn = {978-953-331-196-8}, title = {The role of children's social-emotional competence in their early academic adjustment}, keyword = {social-emotional competence, school adjustment, academic adjustment, social adjustment, attention}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font