Pregled bibliografske jedinice broj: 940184
Financijska pismenost studenata u Hrvatskoj
Financijska pismenost studenata u Hrvatskoj // Financije na prekretnici: Imamo li snage za iskorak? / Blažić, Helena ; Dimitrić, Mira ; Pečarić, Mario (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 339-356
CROSBI ID: 940184 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Financijska pismenost studenata u Hrvatskoj
(Financial literacy of students in Croatia)
Autori
Vukava, Ivana ; Rimac Smiljanić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Financije na prekretnici: Imamo li snage za iskorak?
Urednik/ci
Blažić, Helena ; Dimitrić, Mira ; Pečarić, Mario
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Raspon stranica
339-356
ISBN
978-953-7813-34-5
Ključne riječi
Financijska pismenost, studenti, financijsko obrazovanje, ekonomski fakultet
(Financial literacy, students, financial education, faculty of economics)
Sažetak
U ovome se radu istražuje i analizira pismenost hrvatskih studenata s ciljem utvrđivanja razine njihove financijske pismenosti. Studenti su izabrani kao ciljana skupina obzirom da ubrzo slijedi njihovo financijsko osamostaljenje od primarne obitelji, a već sada donose neke financijske odluke. Dosadašnja istraživanja u Hrvatskoj su ukazala na to da skupina mladih ima nisku razinu financijske pismenosti, a studenti predstavljaju skupinu koja je na prelasku iz mladih u stariju dobnu skupinu. Osim toga, studenti koji studiraju na ekonomskim fakultetima stječu znanja iz financija te se u njihovoj usporedbi s drugim studentima može testirati utjecaj financijskog obrazovanja na financijsku pismenost. Anketni upitnik je kreiran na osnovu OECD-ovog upitnika za financijsku pismenost uz prilagodbu ciljanoj skupini ispitanika – hrvatskim studentima. Istraživanje je provedeno online koristeći grupe koje studenti raznih fakulteta imaju na Facebooku. Rezultati istraživanja prikazanog u ovome radu temelje se na uzorku od 703 studenta svih hrvatskih sveučilišta i pokazuju da studenti Republike Hrvatske nisu dovoljno financijski pismeni, a da su studenti ekonomskih fakulteta pismeniji od studenata ostalih fakulteta. Time smo dodatno pronašli dokaze da financijsko obrazovanje doprinosi rastu financijske pismenosti. Ključne riječi: financijska pismenost,
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija