Pregled bibliografske jedinice broj: 939964
Strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih – prilika za očuvanje nematerijalne kulturne baštine?
Strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih – prilika za očuvanje nematerijalne kulturne baštine? // 15. Vzporednice med slovensko in hrvaško etnologijo: Nesnovna dediščina med prakso in registri. Program in povzetki. Slovenski planinski muzej, Mojstrana, 23.–26. maj 2018 / Fakin Bajec, Jasna ; Kolenc, Petra ; Petrović Leš, Tihana ; Poljak Istenič, Saša (ur.).
Ljubljana: Slovensko etnološko društvo, 2018. str. 33-33 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 939964 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih – prilika za očuvanje nematerijalne kulturne baštine?
(Vocational Education and Training – An Opportunity for Safeguarding of Intangible Cultural Heritage?)
Autori
Lončar, Sanja ; Kelemen, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
15. Vzporednice med slovensko in hrvaško etnologijo: Nesnovna dediščina med prakso in registri. Program in povzetki. Slovenski planinski muzej, Mojstrana, 23.–26. maj 2018
/ Fakin Bajec, Jasna ; Kolenc, Petra ; Petrović Leš, Tihana ; Poljak Istenič, Saša - Ljubljana : Slovensko etnološko društvo, 2018, 33-33
ISBN
978-961-6775-22-9
Skup
15. Vzporednice med slovensko in hrvaško etnologijo: Nesnovna dediščina med prakso in registri
Mjesto i datum
Mojstrana, Slovenija, 23.05.2018. - 26.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
baština, očuvanje, prenošenje, strukovno obrazovanje, obrazovanje odraslih
(heritage, safeguarding, transmission, vocational education and training)
Sažetak
Očuvanje nematerijalne kulturne baštine podrazumijeva formalni ili neformalni prijenos znanja koje posjeduje pojedinac ili skupina. Dok se neka tradicijska znanja mogu lakše prenositi zbog obiteljskog okruženja ili zajednice, za druga su potrebni organizirani načini prijenosa znanja putem radionica, tečajeva, predavanja i dr. Za pojedine vještine i umijeća koja su upisana u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske ne postoji kontinuirano formalno i neformalno obrazovanje, čime registrirana kulturna dobra bivaju ugrožena. Cilj je ovog izlaganja na primjerima iz Hrvatske i drugih zemalja sagledati mogućnosti koje pružaju strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. U obzir se uzima reforma obrazovanja u Hrvatskoj koja predviđa otvaranje regionalnih centara kompetentnosti kao "mjesta izvrsnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja". Pokretanje ovakvih centara – za koje se traži uska suradnja lokalnih i regionalnih samouprava, srednjih škola i poduzetništva – otvara mogućnost razvijanja novih programa strukovnog obrazovanja i osposobljavanja koji odgovaraju potrebama hrvatskog gospodarstva. Je li ovo prilika i za očuvanje nekih tradicijskih umijeća i obrta, tj. nematerijalne kulturne baštine?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb