Pregled bibliografske jedinice broj: 939867
Obilježja dječjega umnoga leksika u primarnome obrazovanju
Obilježja dječjega umnoga leksika u primarnome obrazovanju // Jezik i um - knjiga sažetaka / Stolac, Diana ; Nigoević, Magdalena (ur.).
Rijeka: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2018. str. 32-32 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 939867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obilježja dječjega umnoga leksika u primarnome obrazovanju
(Characteristics of children's mental lexics in primary education)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Agić, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Jezik i um - knjiga sažetaka
/ Stolac, Diana ; Nigoević, Magdalena - Rijeka : Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2018, 32-32
ISBN
978-953-7963-77-4
Skup
32nd International Conference of CALS: Language and mind
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 03.05.2018. - 06.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
umni leksik, nastava hrvatskoga jezika, lektira, čitanje, pisanje
(mental lexicon, teaching of Croatian language, reading, writing)
Sažetak
Temeljni je cilj nastave hrvatskoga jezika u primarnome obrazovanju razvoj jezično- komunikacijskih sposobnosti pri govornoj i pisanoj uporabi jezika u svim funkcionalnim stilovima. Jedna od važnih sastavnica jezično- komunikacijske kompetencije jest leksička kompetencija koja se definira kao poznavanje i sposobnost korištenja vokabulara nekoga jezika. Iako bi se bogaćenje rječnika trebalo sustavno provoditi kroz sadržaje nastave hrvatskoga jezika, rezultati istraživanja pokazuju da je rječnik današnjih osnovnoškolaca sve siromašniji jer nemaju razvijene čitalačke navike, ali i zato što u svojoj svakodnevnoj jezičnoj produkciji koriste mnoštvo skraćenica, istih ili sličnih riječi u različitim kontekstima smanjujući tako leksičku raznolikost te jezičnu kreativnost i inovativnost. Stoga je cilj ovoga istraživanja opisati umni leksikon učenika u primarnom obrazovanju s obzirom na razvojnu dob te opisati izvanjezične utjecaje na njegovo razvoj s osobitim osvrtom na leksik obveznih lektirnih djela. Prvi dio istraživanja obuhvaćao bi prikupljanje korpusa u obliku pisanih radova učenika s temom određenom prema Nastavnom planu i programu te dodatnim upitnikom o stavovima prema hrvatskom jeziku kao nastavnom predmetu te pisalačkim i čitalačkim navikama u tri slučajno odabrane osnovne škole (od drugog do osmoga razreda) Republike Hrvatske. U drugome dijelu istraživanja napravila bi se analiza leksika najčitanijih lektirnih djela u primarnome obrazovanju (po jedno djelo iz svakoga razreda) kako bi se pokazalo kojim se riječima i na koji način kroz jezičnu djelatnost čitanja bogati učenički rječnik. Očekuje se kako će rezultati ovoga istraživanja opisati umni leksikon u primarnome obrazovanju s tendencijom da se u nastavi hrvatskoga jezika u sadašnjem, a osobito u novom kurikulu težište stavi na sustavno poticanje razvoja jezično- komunikacijske kompetencije, ne zanemarujući važnost razvoja leksičke kompetencije na kojoj se temelji sva pisana i govorena komunikacija.
Izvorni jezik
Hrvatski