Pregled bibliografske jedinice broj: 939343
Arhivska pedagogija kao poticaj zajedničkog rada arhiva i škola
Arhivska pedagogija kao poticaj zajedničkog rada arhiva i škola // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 02; 281-288 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 939343 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Arhivska pedagogija kao poticaj zajedničkog rada arhiva i škola
(Archives pedagogy as encouragement for cooperation between archives and schools)
Autori
Hofgräff, Darija
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62
(2016), 02;
281-288
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
obrazovni potencijal arhiva, arhivska pedagogija, kurikulum nastave povijesti, izvanučionička nastva, interdisciplinarana suradnja, informacijska pismenost, digitalizacija gradiva.
(archives education potential, archives pedagogy, history curriculum, out of classroom learning, interdisciplinary cooperation, information literacy, digitalization)
Sažetak
Arhivi kao javne, baštinske, kulturne i informacijske institucije imaju značajan, ali još uvijek nedovoljno prepoznat i iskorišten, obrazovni potencijal. Zbog toga je potrebno kontinuirano informirati sve sudionike u odgojno-obrazovnom procesu o važnosti arhiva i arhivskog gradiva, koje može doprinijeti učiteljima u pripremi kvalitetne nastave te pomoći učenicima da kroz vizualno praćenje nastavnih sadržaja razviju vještinu povijesnog razmišljanja što je sigurno puno zanimljivije i kreativnije od samog učenja iz knjiga. Uspostavljanjem i održavanjem suradnje s odgojno-obrazovnim institucijama doprinijelo bi se pripremi materijala za radionice, zatim digitalizaciji i prilagodbi arhivskog gradiva potrebama nastave te poduprlo njihovo objavljivanje na mrežnim stranicama arhiva. Osim toga, izradom elektroničkih materijala na temelju arhivskog gradiva te uputa na koji način proučavati i interpretirati arhivsko gradivo, dodatno bi se unaprijedila informacijska pismenost kod učenika. Ujedno bi to bio vrijedan poticaj arhivskoj struci da sustavno pristupiti razvoju pedagoškog segmenta arhivske djelatnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Povijest