Pregled bibliografske jedinice broj: 939109
Heksafluoroacetilacetonatni kompleksi kadmija(II) s amidnim derivatima piridina ; Keto-enolna tautomerija i nastava kemije
Heksafluoroacetilacetonatni kompleksi kadmija(II) s amidnim derivatima piridina ; Keto-enolna tautomerija i nastava kemije, 2017., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 939109 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Heksafluoroacetilacetonatni kompleksi
kadmija(II) s amidnim derivatima piridina ;
Keto-enolna tautomerija i nastava kemije
(Hexafluoroacetylacetonato complexes of
cadmium(II) with amide derivatives of pyridine
; Keto-enol tautomerism and teaching chemistry)
Autori
Bukvić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.12
Godina
2017
Stranica
110
Mentor
Đaković, Marijana ; Judaš, Nenad
Ključne riječi
koordinacijski spojevi, vodikova veza, kadmij(II), amidi
(coordination compounds, hydrogen bond, cadmium(II), amides)
Sažetak
Ovaj diplomski rad sastoji se od dvije cjeline: istraživačkog i metodičkog dijela. U istraživačkom dijelu sintetizirani su heksafluoroacetilacetonatni (hfac) kompleksi kadmija(II) s N-(piridin-3-il)propanamidom (3- propy), N-(piridin-3-il)etanamidom (3-acpy), N- (piridin-4-il)propanamidom (4-propy) i N- (piridin-4-il)etanamidom (4-acpy). Spojevi su priređeni klasičnim otopinskim i mehanokemijskim sintetskim postupcima. Kompleksi su okarakterizirani IR spektroskopijom, metodom rentgenske difrakcije u polikristalnom uzorku i termogravimetrijskom analizom. Difrakcijom rentgenskih zraka u jediničnom kristalu određena je molekulska i kristalna struktura spoja [Cd(hfac)2(3- propy)2]. Ustanovljeno je da su mehanokemijski postupci priprave ove klase liganada kao i koordinacijskih spojeva pogodniji u odnosu na klasičnu otopinsku sintezu. U metodičkom dijelu rada osmišljen je prijedlog nastavnog sata na temu „Keto-enolna tautomerija”. Prijedlog nastavnog sata namijenjen je završnom razredu gimnazijskog smjera, a temelji se na strategiji učenja otkrivanjem. Učenici trebaju biti dobro pripremljeni za ovakav nastavni sat (navedeni su nužni ulazni obrazovni ishodi) i vještine u izvođenju pokusa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija