Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 938142

Kurikularna reforma kao oblik standardizacije obrazovanja – pedagoško-didaktička refleksija


Matanović, Iva
Kurikularna reforma kao oblik standardizacije obrazovanja – pedagoško-didaktička refleksija // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 63 (2017), 1; 13-27 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 938142 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kurikularna reforma kao oblik standardizacije obrazovanja – pedagoško-didaktička refleksija
(Curricular reform as a form of standardisation of education – pedagogic-didactic reflexion)

Autori
Matanović, Iva

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 63 (2017), 1; 13-27

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kurikularna reforma, obrazovni standardi, europska tradicija didaktike, anglosaksonska tradicija kurikuluma i instrukcije, obrazovanje, sadržaji obrazovanja, autonomija poučavanja i učenja.
(curricular reform, education standards, European tradition of didactics, Anglo-Saxon tradition of curriculum and instruction, education, education content, autonomy of teaching and learning.)

Sažetak
Ovaj rad predstavlja pedagoško-didaktičku refleksiju aktualne kurikularne reforme temeljene na ishodima učenja u formi kompetencija, sa ciljem rasvjetljavanja međunarodnog konteksta i razloga njezinog provođenja kao i pružanja prilike za kritički odmak za razliku od samorazumljivog prihvaćanja. To se ostvaruje tematiziranjem sljedećih momenata: 1) globalni reformski proces standardizacije obrazovanja - pojmovno određenje i obrazovno-politička legitimacija, 2) odnos između europske tradicije didaktike i anglosaksonske tradicije kurikuluma i instrukcije kao širi kontekst uvođenja obrazovnih standarda (ishoda učenja u formi kompetencija) i 3) kritička refleksija standardizacije obrazovanja sa obrazovno- teorijskoga aspekta, koja uključuje razmatranje triju obilježja, koja prema Hopmannu (2007) čine bît didaktike (pojam obrazovanja, razlika između sadržaja i značenja te autonomija poučavanja i učenja) iz kuta humanističke pedagoško-didaktičke perspektive i iz kuta funkcionalističke perspektive obrazovnih standarda. Tematiziranjem ovih momenata dolazi se do zaključka da uvođenjem standardiziranog kurikuluma usmjerenog na ishode učenja u formi kompetencija dolazi do promoviranja funkcionalističkog na štetu humanističkog poimanja obrazovanja, gubitka svrhe i vrijednosti sadržaja obrazovanja te smanjivanja slobode i autonomije poučavanja i učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Iva Matanović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Matanović, Iva
Kurikularna reforma kao oblik standardizacije obrazovanja – pedagoško-didaktička refleksija // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 63 (2017), 1; 13-27 (recenziran, članak, znanstveni)
Matanović, I. (2017) Kurikularna reforma kao oblik standardizacije obrazovanja – pedagoško-didaktička refleksija. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 63 (1), 13-27.
@article{article, author = {Matanovi\'{c}, Iva}, year = {2017}, pages = {13-27}, keywords = {kurikularna reforma, obrazovni standardi, europska tradicija didaktike, anglosaksonska tradicija kurikuluma i instrukcije, obrazovanje, sadr\v{z}aji obrazovanja, autonomija pou\v{c}avanja i u\v{c}enja.}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {63}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Kurikularna reforma kao oblik standardizacije obrazovanja – pedago\v{s}ko-didakti\v{c}ka refleksija}, keyword = {kurikularna reforma, obrazovni standardi, europska tradicija didaktike, anglosaksonska tradicija kurikuluma i instrukcije, obrazovanje, sadr\v{z}aji obrazovanja, autonomija pou\v{c}avanja i u\v{c}enja.} }
@article{article, author = {Matanovi\'{c}, Iva}, year = {2017}, pages = {13-27}, keywords = {curricular reform, education standards, European tradition of didactics, Anglo-Saxon tradition of curriculum and instruction, education, education content, autonomy of teaching and learning.}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {63}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Curricular reform as a form of standardisation of education – pedagogic-didactic reflexion}, keyword = {curricular reform, education standards, European tradition of didactics, Anglo-Saxon tradition of curriculum and instruction, education, education content, autonomy of teaching and learning.} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY
  • Education Research Complete
  • EBSCO Publishing
  • Emerald Management Reviews database
  • Ulrichs Serials Analysis System





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font