Pregled bibliografske jedinice broj: 938142
Kurikularna reforma kao oblik standardizacije obrazovanja – pedagoško-didaktička refleksija
Kurikularna reforma kao oblik standardizacije obrazovanja – pedagoško-didaktička refleksija // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 63 (2017), 1; 13-27 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 938142 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikularna reforma kao oblik standardizacije obrazovanja – pedagoško-didaktička refleksija
(Curricular reform as a form of standardisation of education – pedagogic-didactic reflexion)
Autori
Matanović, Iva
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 63
(2017), 1;
13-27
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kurikularna reforma, obrazovni standardi, europska tradicija didaktike, anglosaksonska tradicija kurikuluma i instrukcije, obrazovanje, sadržaji obrazovanja, autonomija poučavanja i učenja.
(curricular reform, education standards, European tradition of didactics, Anglo-Saxon tradition of curriculum and instruction, education, education content, autonomy of teaching and learning.)
Sažetak
Ovaj rad predstavlja pedagoško-didaktičku refleksiju aktualne kurikularne reforme temeljene na ishodima učenja u formi kompetencija, sa ciljem rasvjetljavanja međunarodnog konteksta i razloga njezinog provođenja kao i pružanja prilike za kritički odmak za razliku od samorazumljivog prihvaćanja. To se ostvaruje tematiziranjem sljedećih momenata: 1) globalni reformski proces standardizacije obrazovanja - pojmovno određenje i obrazovno-politička legitimacija, 2) odnos između europske tradicije didaktike i anglosaksonske tradicije kurikuluma i instrukcije kao širi kontekst uvođenja obrazovnih standarda (ishoda učenja u formi kompetencija) i 3) kritička refleksija standardizacije obrazovanja sa obrazovno- teorijskoga aspekta, koja uključuje razmatranje triju obilježja, koja prema Hopmannu (2007) čine bît didaktike (pojam obrazovanja, razlika između sadržaja i značenja te autonomija poučavanja i učenja) iz kuta humanističke pedagoško-didaktičke perspektive i iz kuta funkcionalističke perspektive obrazovnih standarda. Tematiziranjem ovih momenata dolazi se do zaključka da uvođenjem standardiziranog kurikuluma usmjerenog na ishode učenja u formi kompetencija dolazi do promoviranja funkcionalističkog na štetu humanističkog poimanja obrazovanja, gubitka svrhe i vrijednosti sadržaja obrazovanja te smanjivanja slobode i autonomije poučavanja i učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY
- Education Research Complete
- EBSCO Publishing
- Emerald Management Reviews database
- Ulrichs Serials Analysis System