Pregled bibliografske jedinice broj: 935434
Obrazovanje odraslih: kvalitetom nastavnog procesa do kvalitete sustava i kompetentnosti polaznika
Obrazovanje odraslih: kvalitetom nastavnog procesa do kvalitete sustava i kompetentnosti polaznika // Dani strukovnih nastavnika
Opatija, Hrvatska, 2018. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 935434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje odraslih: kvalitetom nastavnog procesa do kvalitete sustava i kompetentnosti polaznika
(Adult education: from the quality of the teaching process to the quality of the educational system and to the learners competence)
Autori
Koludrović, Morana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Dani strukovnih nastavnika
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 26.03.2018. - 28.03.2018
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
obrazovanje odraslih ; kvaliteta nastavnog procesa
(adult education ; quality of educational process)
Sažetak
Obrazovanje odraslih rastući je i kvalitetom sve prepoznatljiviji dio našeg odgojno – obrazovnog sustava. Značajni postupci koji su pridonijeli afirmaciji obrazovanja odraslih ogledaju se u prepoznavanju važnosti obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja na razini obrazovne politike te sve većim ulaganjem u andragogijsku teoriju i andragošku praksu. Nadalje, značajni koraci poduzeti su i u pogledu profesionalizacije zanimanja andragoških djelatnika, zatim u pogledu kurikulumskog, didaktičko – metodičkog planiranja i programiranja, te s obzirom na materijalne uvjete kao i procese (samo)vrednovanja kvalitete cjelokupnog sustava. Sve navedeno pozitivno utječe na kvalitetu nastavnog procesa koji je usmjeren na potrebe, mogućnosti i interese polaznika gdje se nastava planira i organizira na način da se uvažavaju individualne razlike polaznika pri čemu se uvažavaju i značajke učenja u odrasloj dobi. Također, značajna se pažnja pridaje povezivanju nastavnih sadržaja s ranije stečenim znanjima i vještinama polaznika, te se nastavni sadržaji i ishodi učenja u najvećoj mogućoj mjeri nastoje povezati s konkretnim potrebama na tržištu rada. Na takav se način, uz ostvarivanje pozitivnog nastavnog ozračja, pridonosi motiviranosti polaznika za ustrajanje u završetku upisanog programa te korisnosti naučenog u svakodnevnom, kako privatnom tako i profesionalnom, okružju. U tom je smislu obrazovanje odraslih dobar primjer postizanja kurikulumskog i kompetencijskog pristupa odgoju i obrazovanju. Također, o kvaliteti nastavnog procesa, zadovoljstvu polaznika i kvaliteti stečenih kompetencija ovisi i prepoznatljivost ustanove za obrazovanje odraslih koja na temelju navedenog stječe nove polaznike i istražujući potrebe na tržištu rada pokreće nove programe te revidira postojeće kako bi bili usklađeni s aktualnim potrebama određenog zanimanja.
Izvorni jezik
Hrvatski