Pregled bibliografske jedinice broj: 935426
Uporaba čestičnog crteža pri provjeri konceptualne razine znanja u nastavi kemije
Uporaba čestičnog crteža pri provjeri konceptualne razine znanja u nastavi kemije // 24. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Ukić, Šime ; Bolanča, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI), 2015. str. 82-82 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 935426 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba čestičnog crteža pri provjeri konceptualne razine znanja u nastavi kemije
(Using of particulate drawing in testing of conceptual knowledge in teaching chemistry)
Autori
Šimičić, Sanda ; Mrvoš-Sermek, Draginja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
24. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka
/ Ukić, Šime ; Bolanča, Tomislav - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI), 2015, 82-82
ISBN
978-953-6894-54-3
Skup
24. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.04.2015. - 24.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
čestični crtež ; konceptualno znanje
(particulate drawing ; conceptual knowledge)
Sažetak
Čestični crtež predstavlja koristan vizualizacijski alat primjenjiv na svim obrazovnim razinama poučavanja kemije na različite načine i s različitom svrhom pri: analizi i provjeri usvojenosti kemijskih sadržaja i pojmova, otkrivanju pogrešnih predkoncepata i alternativnih koncepata, unapređenju usvajanja kemijskih znanja do konceptualnog razumijevanja sadržaja i pojmova. U edukacijskim istraživanjima provedenim i opisanim tijekom posljednja tri desetljeća čestični crtež se najčešće koristi u dijagnostičke i evaluacijske svrhe kroz mnoga područja kemije: vrste tvari, fizikalna svojstva tvari, fizikalne i kemijske promjene, građa tvari ; vodene otopine soli, kiselina i baza ; jednadžba kemijske reakcije, taložne reakcije, redoks-reakcije, elektrokemija i stehiometrija [1]. Ostanu li rezultati tih istraživanja nepoznati široj nastavničkoj populaciji, jer ih i udžbenički materijali sporo slijede, njihov željeni utjecaj na nastavnu praksu izostaje. Tijekom radionice bit će stoga predstavljeni: (a) primjeri najcitiranijih čestičnih crteža kao alata u provjeri razine znanja uz uporabu sustava za glasovanje 'klikera'. (b) rezultati dijela našeg preliminarnog dijagnostičkog istraživanja temeljenog na hipotezi da su učenici uspješniji u rješavanju problema koji zahtijevaju čitanje čestičnog prikaza nego li u njihovom samostalnom crtanju i translaciji čestičnog prikaza u simbolički zapis. Istraživanje je provedeno u razdoblju od listopada 2013. do travnja 2015. godine a provjeravano je temeljno znanje iz područja jednadžba kemijske reakcije i vodene otopine soli, kiselina i baza, na reprezentativnom uzorku populacije učenika osmih razreda u Splitu, Rijeci i Zagrebu. Ispitni materijali konstruirani su iz literaturno poznatih i vlastitih konceptualnih zadataka. Čestičnim crtežom koji su učenici morali sami nacrtati da bi objasnili makroskopske događaje otkriven je niz poteškoća u učeničkom shvaćanju temeljnih kemijskih pojmova. Rezultati su poslužili za osmišljavanje i provedbu akcijskog istraživanja kako uporabom čestičnog crteža unaprijediti poučavanje navedenih područja, koje je još u tijeku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb