Pregled bibliografske jedinice broj: 935417
Može li čestični crtež unaprijediti konceptualno razumijevanje u području vodenih otopina kiselina, baza i soli
Može li čestični crtež unaprijediti konceptualno razumijevanje u području vodenih otopina kiselina, baza i soli // Didaktičko-metodički pristupi i strategije- podrška učenju i razvoju dece : međunarodni naučni skup : rezimei / Ristić, Miroslava ; Vujović, Ana (ur.).
Beograd, 2016. str. 365-373 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 935417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Može li čestični crtež unaprijediti
konceptualno razumijevanje u području vodenih
otopina kiselina, baza i soli
(Can particulate drawing improve conceptual
understanding in the field of aqueous solutions
of acids, bases and salts)
Autori
Šimičić, Sanda ; Mrvoš-Sermek, Draginja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Didaktičko-metodički pristupi i strategije- podrška učenju i razvoju dece : međunarodni naučni skup : rezimei
/ Ristić, Miroslava ; Vujović, Ana - Beograd, 2016, 365-373
ISBN
978-86-7849-235-8
Skup
Didaktičko-metodički pristupi i strategije-podrška učenju i razvoju dece
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 20.11.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
strategija učenja otkrivanjem, čestični crtež, konceptualno razumijevanje
(inquiry-based learning, particulate drawing, conceptual understanding)
Sažetak
Zadaća suvremenog obrazovnog sustava je da metodama aktivnog poučavanja omogući stjecanje trajnih, temeljnih znanja manjeg opsega. Cilj istraživanja bio je utvrditi kako primjena didaktičke strategije učenja otkrivanjem, potpomognuta čestičnim crtežom utječe na kvalitetu temeljnih znanja u području vodenih otopina kiselina, baza i soli. Glavni izvor podataka bio je kvazieksperiment proveden tijekom školske godine 2014./2015. na hotimičnom uzorku učenika osmih razreda osnovnih škola u Zagrebu, Splitu i Osijeku. U eksperimentalnoj skupini koja je brojala 283 učenika koristila se strategija učenja otkrivanjem uz uporabu čestičnog crteža. Makroskopska opažanja objašnjavala su se na submikroskopskoj razini čestičnim crtežom i potom popratila jednadžbom kemijske reakcije. U kontrolnoj skupini koja je brojala 298 učenika učiteljice su poučavale prema vlastitom odabiru didaktičkih strategija pri čemu nisu koristile čestični crtež. Učenici eksperimentalne skupine bili su uspješniji u konceptualnom razumijevanju u odnosu na učenike kontrolne skupine, pa zaključujemo da je strategija učenja otkrivanjem uz uporabu čestičnog crteža unaprijedila konceptualno razumijevanje u području vodenih otopina kiselina, baza i soli.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb