Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 935417

Može li čestični crtež unaprijediti konceptualno razumijevanje u području vodenih otopina kiselina, baza i soli


Šimičić, Sanda; Mrvoš-Sermek, Draginja
Može li čestični crtež unaprijediti konceptualno razumijevanje u području vodenih otopina kiselina, baza i soli // Didaktičko-metodički pristupi i strategije- podrška učenju i razvoju dece : međunarodni naučni skup : rezimei / Ristić, Miroslava ; Vujović, Ana (ur.).
Beograd, 2016. str. 365-373 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 935417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Može li čestični crtež unaprijediti konceptualno razumijevanje u području vodenih otopina kiselina, baza i soli
(Can particulate drawing improve conceptual understanding in the field of aqueous solutions of acids, bases and salts)

Autori
Šimičić, Sanda ; Mrvoš-Sermek, Draginja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Didaktičko-metodički pristupi i strategije- podrška učenju i razvoju dece : međunarodni naučni skup : rezimei / Ristić, Miroslava ; Vujović, Ana - Beograd, 2016, 365-373

ISBN
978-86-7849-235-8

Skup
Didaktičko-metodički pristupi i strategije-podrška učenju i razvoju dece

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 20.11.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
strategija učenja otkrivanjem, čestični crtež, konceptualno razumijevanje
(inquiry-based learning, particulate drawing, conceptual understanding)

Sažetak
Zadaća suvremenog obrazovnog sustava je da metodama aktivnog poučavanja omogući stjecanje trajnih, temeljnih znanja manjeg opsega. Cilj istraživanja bio je utvrditi kako primjena didaktičke strategije učenja otkrivanjem, potpomognuta čestičnim crtežom utječe na kvalitetu temeljnih znanja u području vodenih otopina kiselina, baza i soli. Glavni izvor podataka bio je kvazieksperiment proveden tijekom školske godine 2014./2015. na hotimičnom uzorku učenika osmih razreda osnovnih škola u Zagrebu, Splitu i Osijeku. U eksperimentalnoj skupini koja je brojala 283 učenika koristila se strategija učenja otkrivanjem uz uporabu čestičnog crteža. Makroskopska opažanja objašnjavala su se na submikroskopskoj razini čestičnim crtežom i potom popratila jednadžbom kemijske reakcije. U kontrolnoj skupini koja je brojala 298 učenika učiteljice su poučavale prema vlastitom odabiru didaktičkih strategija pri čemu nisu koristile čestični crtež. Učenici eksperimentalne skupine bili su uspješniji u konceptualnom razumijevanju u odnosu na učenike kontrolne skupine, pa zaključujemo da je strategija učenja otkrivanjem uz uporabu čestičnog crteža unaprijedila konceptualno razumijevanje u području vodenih otopina kiselina, baza i soli.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Šimičić, Sanda; Mrvoš-Sermek, Draginja
Može li čestični crtež unaprijediti konceptualno razumijevanje u području vodenih otopina kiselina, baza i soli // Didaktičko-metodički pristupi i strategije- podrška učenju i razvoju dece : međunarodni naučni skup : rezimei / Ristić, Miroslava ; Vujović, Ana (ur.).
Beograd, 2016. str. 365-373 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Šimičić, S. & Mrvoš-Sermek, D. (2016) Može li čestični crtež unaprijediti konceptualno razumijevanje u području vodenih otopina kiselina, baza i soli. U: Ristić, M. & Vujović, A. (ur.)Didaktičko-metodički pristupi i strategije- podrška učenju i razvoju dece : međunarodni naučni skup : rezimei.
@article{article, author = {\v{S}imi\v{c}i\'{c}, Sanda and Mrvo\v{s}-Sermek, Draginja}, year = {2016}, pages = {365-373}, keywords = {strategija u\v{c}enja otkrivanjem, \v{c}esti\v{c}ni crte\v{z}, konceptualno razumijevanje}, isbn = {978-86-7849-235-8}, title = {Mo\v{z}e li \v{c}esti\v{c}ni crte\v{z} unaprijediti konceptualno razumijevanje u podru\v{c}ju vodenih otopina kiselina, baza i soli}, keyword = {strategija u\v{c}enja otkrivanjem, \v{c}esti\v{c}ni crte\v{z}, konceptualno razumijevanje}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {\v{S}imi\v{c}i\'{c}, Sanda and Mrvo\v{s}-Sermek, Draginja}, year = {2016}, pages = {365-373}, keywords = {inquiry-based learning, particulate drawing, conceptual understanding}, isbn = {978-86-7849-235-8}, title = {Can particulate drawing improve conceptual understanding in the field of aqueous solutions of acids, bases and salts}, keyword = {inquiry-based learning, particulate drawing, conceptual understanding}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font