Pregled bibliografske jedinice broj: 935261
Analiza uloge čestičnog crteža u nastavi kemije i njegova primjena za unaprjeđenje konceptualnog znanja
Analiza uloge čestičnog crteža u nastavi kemije i njegova primjena za unaprjeđenje konceptualnog znanja // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 1-2; 91-104 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 935261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza uloge čestičnog crteža u nastavi kemije
i njegova primjena za unaprjeđenje
konceptualnog znanja
(The analysis of the role of particle drawings
in chemistry teaching and its application for
improving conceptual knowledge)
Autori
Šimičić, Sanda ; Mrvoš-Sermek, Draginja
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 157
(2016), 1-2;
91-104
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastava kemije, jednadžba kemijske reakcije, čestični crtež, konceptualno znanje
(chemistry teaching, chemical equation, particle drawing, conceptual knowledge)
Sažetak
Kemija zbog svoje apstraktne prirode predstavlja težak nastavni predmet. Zadaća nastavnika je, između ostalog, različitim didaktičkim strategijama omogućiti učenicima razumijevanje apstraktnih pojmova. Jednadžba kemijske reakcije predstavlja složen temeljni koncept čije razumijevanje nije moguće ukoliko nije usvojen niz drugih koncepata. Jedan od mogućih načina da se učenicima modelom približi čestična građa tvari te kemijska promjena je i uporaba čestičnog crteža. Poticaj ovom edukacijskom istraživanju bili su rezultati provjere konceptualnog razumijevanja jednadžbe kemijske reakcije čestičnim crtežom (Nurrenbern i Pickering, 1987., 509). Prepoznate su brojne poteškoće u shvaćanju značenja jednadžbe kemijske reakcije u populaciji učenika, studenata i nastavnika što je poslužilo osmišljavanju metodičkog znanja koje je učenicima na elementarnoj razini obrazovanja pomoglo vizualizirati čestice koje sudjeluju u kemijskoj reakciji. Također, predložene su nastavne metode čiji je krajnji rezultat unaprjeđenje konceptualnog znanja čime bi se olakšalo usvajanje kemijskih koncepata na višim obrazovnim razinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb