Pregled bibliografske jedinice broj: 934006
Razvoj pedagoške misli kroz povijest
Razvoj pedagoške misli kroz povijest, 2018. (ostalo).
CROSBI ID: 934006 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj pedagoške misli kroz povijest
(Development of pedagogical thought through history)
Autori
Hercigonja, Zoran
Izvornik
Suvremeni nastavnik-autorski blog
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2018
Ključne riječi
Herbart, Komensky, odgoj, obrazovanje, pedagozi, povijest
(Herbart, Komensky, education, pedagogues, history)
Sažetak
Kroz povijest se prodefiliralo mnogo pedagoga, počevši od starog vijeka u kojem su nastale prve teorije o pedagogiji. U počecima pedagogija nije bila zasebna znanost, te se više bavila odgojem. Pedagoške misli su se razvijale kroz razne povijesne epohe, počevši od stare Grčke i njezinih najznačajnijih filozofa poput Sokrata, Platon i Aristotela koji su definirali odgoj, zatim kroz srednji vijek gdje su nastala prva sveučilišta i škole. U srednjem vijeku susrećemo humanističku pedagogiju gdje su prednjačile zemlje poput Italije, Francuske i Španjolske. U novom vijeku dolazi do pojave empirizma i racionalizma u pedagogiji, gdje su najznačajniji autori bili Francis Bacon i Rene Descartes. Najznačajniji pedagozi novog vijeka su bili Jan Amos Komensky, kojeg se smatra začetnikom pedagogije novog doba, Johna Lockea, Jean-Jacquesa Russeaua, Immanuela Kanta, Johanna Friedricha Herbarta, Marxa, Engelsa i Antuna Semjonoviča Makarenka. U ovom radu su opisane pedagoške misli kroz povijest počevši od starog vijeka pa sve do 20. stoljeća
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija