Pregled bibliografske jedinice broj: 933182
Lektira u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika
Lektira u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika // Hrvatski, IX (2011), 2; 71-91 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 933182 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Lektira u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika
(Required Reading in Croatian High Schools)
Autori
Novaković, Goran ; Medić, Igor
Izvornik
Hrvatski (1845-8793) IX
(2011), 2;
71-91
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
lektira, gimnazijski program, čitanje, čitateljske navike, nastava književnosti
(required reading, high school program, reading, reading habits, teaching literature)
Sažetak
U radu se iznosi analiza rezultata anonimnoga anketnog istraživanja provedenoga među učenicima trećih razreda XII. gimnazije u Zagrebu. Analizirani su učenički stavovi prema lektiri u nastavi hrvatskoga jezika, način pripreme za nastavne sate lektire i čitateljske navike učenika. Rezultati su potvrdili mnoge polazišne pretpostavke i uvide ranije provedenih sličnih istraživanja prema kojima je postojeći program nastave hrvatskoga jezika u srednjim školama (podjednako u gimnazijama i u strukovnim školama) u neskladu sa sposobnostima, interesima i čitateljskim iskustvom učenika. Autori stoga predlažu drukčiji pristup obradi lektirnih djela i nastavi književnosti u cjelini koji će istodobno poticati samostalan čitateljski angažman učenika te razvoj vještina kritičkoga i analitičkoga čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija