Pregled bibliografske jedinice broj: 931089
Odnos religije i masovnih medija – analiza religijskih sadržaja na web-portalima
Odnos religije i masovnih medija – analiza religijskih sadržaja na web-portalima // Medijski dijalozi, XI (2018), 30; 195-208 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 931089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos religije i masovnih medija – analiza religijskih sadržaja na web-portalima
(The Relationship between Religion and Mass Media – An Analysis of Religious Content on Web Portals)
Autori
Martinović, Drago ; Hudi, Ivana
Izvornik
Medijski dijalozi (1800-7074) XI
(2018), 30;
195-208
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
religija ; mediji ; web-portali ; analiza sadržaja
(religion ; media ; websites ; content analysis)
Sažetak
Masovni mediji imaju snažnu ulogu u kreiranju položaja religija odnosno religijskih zajednica na društvenoj sceni, ali i kreiranju društvenih vrijednosti, stavova, načina razmišljanja, društveno poželjnih ili nepoželjnih obrazaca ponašanja. Religijske zajednice svojim djelovanjem doprinose očuvanju i razvoju razumijevanja, tolerancije i dijaloga između pripadnika različitih religija.Prema provedenim istraživanjima bh. građani najviše povjerenja imaju upravo u vjerske institucije i medije. U sklopu ovoga rada metodom analize sadržaja utvrđena su obilježja priloga o religiji koji su objavljeni na naslovnicama najposjećenijih bh. web-portala, kao i pristup medija odnosno novinara prema religijskim sadržajima. S obzirom da je Bosna i Hercegovina država s tri konstitutivna naroda i s isto toliko dominantnih religijskih zajednica (Bošnjaci- muslimani, Srbi-pravoslavci i Hrvati-katolici), te ne samo etnički već i medijski podijeljeno društvo, za potrebe izrade ovoga rada izabrani su najposjećeniji informativni web-portali s područja pripadnika dominantnih religijskih zajednica/naroda (klix.ba, nezavisne.com i bljesak.info). Također, metodom analize religijskih sadržaja utvrđen je odnos jednih prema drugima, odnosno analizirani su religijski sadržaji koji se odnose na jednu religijsku zajednicu i web-portala s područja druge dominantne religijske zajednice. Ananlizirani prilozi religijskog sadržaja uglavnom se preuzimaju s drugih izvora, a najzastupljenija novinarska forma je vijest.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti