Pregled bibliografske jedinice broj: 931018
Suvremeni nastavnik (Vukovarsko srijemski učitelj)
Suvremeni nastavnik (Vukovarsko srijemski učitelj) // Vukovarsko-srijemski učitelj : godišnjak za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 2017 (2017), 14; 31-41 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 931018 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni nastavnik (Vukovarsko srijemski učitelj)
(Teacher of the future)
Autori
Hercigonja, Zoran
Izvornik
Vukovarsko-srijemski učitelj : godišnjak za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (1334-983X) 2017
(2017), 14;
31-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
kohezija, organizacija, pravednost
(cohesion, organization, justice)
Sažetak
Nastavnik ima značajnu ulogu u nastavnom procesu te isto tako značajnu ulogu za budućnost čovjeka i društva. Budući da učenici provode velik dio svoga vremen au školi, nastavnik im postaje neka vrsta „roditelja“. Stoga nastavnik ne može biti samo nepristupačni posredovatelj sadržajima i planirati vlastite aktivnosti, sadržaje te njihovo izvođenje bez da uoči i uključi aktivnosti svojih učenika. Već dugo vremena se nameće potreba da tradicionalni pristup prijeđe u novu paradigmu nastavnika koji će radom na poboljšanju vlastitih kompetencija dati učeniku puno više od surovog sadržaja. Nastavni proces znači odgoj i obrazovanje te time naglašava da se nastavnik treba angažirati, osvrnuti na okolinsku kontekst te vlastitu uspješnost u poduhvatima. Da bi ostvario puni potencijal kod učenika, suvremeni nastavnik prvo mora „izoštriti“ svoje kompetencije nastavnika kao voditelja, organizatora i pravednog ocjenjivača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)