Pregled bibliografske jedinice broj: 930038
Ltd metoda kao alat za učenje u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj u visokoškolskoj nastavi
Ltd metoda kao alat za učenje u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj u visokoškolskoj nastavi // Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017. str. 285-297 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 930038 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ltd metoda kao alat za učenje u odgoju i obrazovanju
za održivi razvoj u visokoškolskoj nastavi
(LTD method as a tool for for learning in the field
of education for sustainable development in higher
education)
Autori
Anđić, Dunja ; Ćurić, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
/ Radeka, Igor - Zadar : Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017, 285-297
ISBN
978-953-331-154-8
Skup
Znanstveno-stručna konferencija Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.05.2016. - 13.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
LTD metoda ; studenti ; Pedagogija održivog razvoja ; kompetencije ; web alati.
(LTD method ; students ; Pedagogy for Sustainable Development ; competencies ; web tools.)
Sažetak
U radu se prezentira primjer dobre prakse i rezultati preliminarnog istraživanja o primjeni LTD metode u poučavanju odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, u kolegiju Pedagogija održivog razvoja na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci. LTD metoda ili Learning trough discussion jest pristup učenju koji stavlja studenta u poziciju aktivnog sudionika u procesu nastave uključujući čitanje, komentiranje i aktivno promišljanje o tekstu/radu, izražavanje svojih promišljanja, povezivanje s relevantnim pojmovima te učenje kroz raspravu. U provedbu LTD metode na nastavi kolegija uključeni su bili i web alati namijenjeni dokumentiranju procesa provedbe LTD metode. Nakon provedbe provedeno je preliminarno istraživanje, odnosno kvantitativna i kvalitativna evaluacija metode. Uzorak na kojem se provodila i evaluirala uporaba metode je činilo 31 student sveučilišnog učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci koji su u 8. semestru pohađali kolegij Pedagogija održivog razvoja. Za potrebe ovog istraživanja prilagođen je obrazac namijenjen evaluaciji rada, te su postavljena i pitanja koje su obuhvaćala kvalitativni aspekt evaluacije metode. Studenti su na pitanja odgovarali popunjavanjem obrasca te otvorenim/esejskim tipom odgovora, anonimno i dobrovoljno. Odgovori studenata prezentirat će se putem kvantitativnih podataka i kvalitativno koristeći tematsku analizu. Rezultati u konačnici upućuju da je LTD metoda izvrstan alat za poticanje studenata na razvoj kompetencija koje uključuju aktivno proučavanje literature, razvoj komunikacijskih vještina, interaktivni dijalog i iskazivanje stavova, a u kombinaciji sa suvremenim web alatima sredstvo za kritičko promišljanje problema odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u visokoškolskoj nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija