Pregled bibliografske jedinice broj: 929935
Fizioterapija – struka, znanost ili nešto treće?
Fizioterapija – struka, znanost ili nešto treće? // Zbornik sažetaka 3. međunarodnog znanstveno- stručnog skupa “Fizioterapija u sportu, rekreaciji i wellnessu” / Smoljić, Mirko ; Janković, Slavica (ur.).
Vukovar: Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru, 2017. str. 260-273 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 929935 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fizioterapija – struka, znanost ili nešto treće?
(Physiotherapy – vocation, science or something else?)
Autori
Brumnić, Vesna ; Šklempe Kokić, Iva ; Jelica, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka 3. međunarodnog znanstveno- stručnog skupa “Fizioterapija u sportu, rekreaciji i wellnessu”
/ Smoljić, Mirko ; Janković, Slavica - Vukovar : Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru, 2017, 260-273
Skup
3. međunarodni znanstveno-stručni skup “Fizioterapija u sportu, rekreaciji i wellnessu”
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 09.11.2017. - 10.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
fizioterapija, struka, znanost, Carperov model
(physiotherapy, vocation, science, Carper's model)
Sažetak
Uvod: Fizioterapija je kompleksna grana medicine. Stoga su fizioterapeuti sve više zainteresirani za definiranje svog profesionalnog identiteta. Cilj rada je povezati fizioterapiju sa strukom, znanošću i umjetnošću. Metode: U radu je primijenjen kvalitativni istraživački pristup. Proveden je polustrukturirani intervju s 5 visoko obrazovanih fizioterapeuta o fizioterapiji, edukaciji i kvaliteti rada fizioterapeuta, timskom radu i holističkim pristupom pacijentu, te o povezanosti fizioterapije s Carperovim modelom u sestrinstvu. Rezultati: Svi ispitanici smatraju slijedeće: fizioterapija je stručna i znanstvena disciplina ; kreativnost rada povezuje fizioterapiju s umjetnošću ; vertikalnom i horizontalnom edukacijom fizioterapeuta podiže se kvaliteta usluge ; država ima ključnu ulogu u razvoju fizioterapije. Rasprava i zaključak: Fizioterapija, kao autonomna profesija, zahtijeva da fizioterapeuti budu ujedno kliničari, edukatori i znanstvenici. Osim toga, povijesni razvoj fizioterapije povezan je s filozofijom. U suvremenoj holističkoj fizioterapiji bolesnik je u središtu skrbi, a sama fizioterapija se u potpunosti može povezati s Carperovim modelom u sestrinstvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru