Pregled bibliografske jedinice broj: 928680
Dijagnoza "bolesti" hrvatskog obrazovnog sustava: prvi dio
Dijagnoza "bolesti" hrvatskog obrazovnog sustava: prvi dio, 2018. (popularni rad).
CROSBI ID: 928680 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijagnoza "bolesti" hrvatskog obrazovnog sustava: prvi dio
(Diagnosis of Croatian Educational System "Disease": Part One)
Autori
Ahec Šonje, Amina
Izvornik
Ekonomski lab, Arhivanalitika
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2018
Ključne riječi
obrazovanje, tehnička efikasnost, javni izdatci za obrazovanje, analiza omeđenih podataka, osnovno obrazovanje, TIMSS testovi
(education, technical efficiency, public expenditure on education, Data Envelopment Analysis, primary education, TIMSS tests)
Sažetak
Usluga obrazovanja je efikasna ako pružatelji usluge iskoriste postojeće resurse (input), primjerice državne izdatke za obrazovanje, na najbolji mogući način i osiguraju učinkovite ishode (output), tj. visoke obrazovne rezultate. Ako je obrazovni sustav neefikasan, moguća su dva rješenja: uz iste izdatke poboljšati obrazovne rezultate (output metoda) ili smanjiti izdatke primjereno ostvarenim niskim obrazovnim rezultatima (input metoda). Prva metoda zahtjeva dublje obrazovne reforme i velike napore mjerodavnih vlasti i edukatora. Druga metoda je kratkoročna i jednostavnija, ali zato politički nepopularna jer zahtijeva uštede i smanjenje izdataka za obrazovanje. Svi dionici tog procesa, roditelji, edukatori i vlasti, moramo biti svjesni da trećeg recepta za izlazak iz gliba neefikasnosti hrvatskog obrazovnog sustava nema.
Izvorni jezik
Hrvatski