Pregled bibliografske jedinice broj: 928381
Fotografija kao poticaj i promotor čitanja
Fotografija kao poticaj i promotor čitanja // Módszertani közlöny, 5 (2015), 1; 277-283 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 928381 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fotografija kao poticaj i promotor čitanja
(Photography as incentive and promotor of reading)
Autori
Bakota, Lidija ; Živković Zebec, Vedrana
Izvornik
Módszertani közlöny (2217-4540) 5
(2015), 1;
277-283
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Fotografija u nastavi ; Čitanje ; Poticanje čitanja ; Suvremeni mediji ; Motivacija
(photography in schooling, reading, reading promotion, new media, motivation)
Sažetak
Komunikacija se današnjega društva temelji na audiovizualnim medijima. Stoga je jedan od temeljnih zadataka institucionalnoga odgoja i obrazovanja (na svim njegovim stupnjevima) medijski i informatički opismeniti mlade naraštaje odnosno upoznati ih sa suvremenim načinima komunikacije. U suvremeno doba, kada su mladi okruženi multimedijom, fotografija se može upotrijebiti i kao alat za učenje i kao motivacija, poticaj i promotor čitanja. Stoga će se u radu dati odgovori na pitanja: Kako potaknuti zanimanje za knjigu i čitanje u suvremenome audiovizualnom svijetu kojem pripadamo? Koje su mogućnosti uporabe fotografije kao vizualnoga medija u odgoju i obrazovanju? Koje su metodičke mogućnosti povezivanja dvaju navedenih vizualnih medija: jednoga tradicionalnoga (knjige) i drugoga suvremenog (fotografije)? Odgovore ćemo na navedena pitanja, između ostaloga, dobiti i prikazom projekata Zabilježeni trenutci čitanja i Zaboravljeni užitak čitanja koji su nastali u radu sa studentima – budućim učiteljima i odgojiteljima. Inicijalni je zadatak obaju projekta bio korištenje fotografije kao promotora čitanja. Kroz ostvarene projektne zadatke studenti su oblikovali novo iskustvo viđenja svijeta. Ovoga puta to im je iskustvo kroz objektiv fotoaparata otkrilo nove mogućnosti čitanja i susreta s knjigom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek