Pregled bibliografske jedinice broj: 926803
Johann Heinrich Pestalozzi
Johann Heinrich Pestalozzi, 1999., diplomski rad, Učiteljska akademija, Zagreb
CROSBI ID: 926803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Johann Heinrich Pestalozzi
Autori
Obrovac, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljska akademija
Mjesto
Zagreb
Datum
18.11
Godina
1999
Stranica
32
Mentor
Silov, Mile
Ključne riječi
Johann Heinrich Pestalozzi ; pedagogija ; klasik pedagogije ; švicarski humanist i pedagog ; kršćanska ideja odgoja ; odgoj i raj
(Johann Heinrich Pestalozzi ; pedagogy ; classical pedagogy ; swiss humanist and pedagogue ; the christian idea of education ; education and paradise)
Sažetak
Pestalozzi, Johann Heinrich (1746.-1827.) je poznati švicarski humanist i pedagog. Autorica je opisala životopis, pedagoške ideje, odgojnu praksu i utjecaj na učiteljsku (pedagošku) profesiju i pedagogijsku znanost. Krajem 18. stoljeća u Švicarskoj se uvodi manufakturna proizvodnja, propada siromašni sloj seljaka, kao posljedica kapitalističkih društveno- ekonomskih odnosa. J. H. Pestalozzi je svoje pedagoške ideje pokušao ostvarit i u praksi praktične (poljoprivredne i dr.) proizvodnje u Neuhoffu, Steinzu, Burgdorfu, Iverdonu). Najviše uspjeha imao je u Iverdonu (20 godina). Afirmaciju je postigao opisanim pokušajima povezivanja rada i odgoja, pedagoškim seminarom i pisanjem djela s pedagoškom tematikom. U njegov pedagoški seminar dolazili su europski učitelji, pedagozi, kulturni i javni djelatnici, čak i državnici. U svojim djelima ističe značenje rada u životu i odgoju čovjeka, obitelji, posebno majke. Najpoznatije djelo J. H. Pestalozzija: Kako Gertruda uči svoju djecu (1781.). Učenje je efikasno ako se postiže glavom, rukama i umom, jer je to temelj obrazovanja. Prema J. H. Pestalozziju sadržaj nastave treba pronalaziti u svojstvima stvari (ime, broj i oblik). U pedagogiji J. H. Pestalozzija prepoznajemo utjecaj kršćanske ideje odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija