Pregled bibliografske jedinice broj: 926464
Samoprocjene i vršnjačke procjene javnoga govora budućih učitelja
Samoprocjene i vršnjačke procjene javnoga govora budućih učitelja // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXIII (2017), 1; 105-115 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 926464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjene i vršnjačke procjene javnoga govora budućih učitelja
(Self- and peer-assessments of public speaking of future teachers)
Autori
Šijačić, Željka ; Sablić, Marija ; Rački, Željko
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXIII
(2017), 1;
105-115
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
govorničko samopouzdanje ; komunikacijska kompetencija ; osobine učitelja ; retorika ; strah od javnog nastupa
Sažetak
Cilj je istraživanja ispitati odnose vršnjačkih procjena obilježja govora i govorničkoga samopouzdanja sa samoprocjenom govorničkoga samopouzdanja u budućih učitelja razredne nastave. Istraživanje pruža odgovor na pitanje mogu li se na temelju ocjena u studiju i samoprocjene govorničkoga samopouzdanja predvidjeti vršnjačke procjene obilježja govora. U istraživanju su tečnost u izražavanju, bogatstvo rječnika, jasnoća i razgovijetnost govora te govori li student (N = 62) hrvatskim standardnim jezikom korištena kao obilježja jezično i komunikacijski (govorno) kompetentnih govornih modela. Uporabom regresijske analize nalazi predstavljeni u radu upućuju na statistički značajne odnose između konsenzusno mjerenoga govorničkog samopouzdanja i mjerenih obilježja kvalitete govora prema procjeni vršnjaka, samoprocjene govorničkoga samopouzdanja, ali i materijalne pripreme za poučavanje iskazane prosjekom ocjena tijekom učiteljskoga studija. Rezultati podržavaju razlikovanje obilježja govora i govorničkoga samopouzdanja, kao i potrebu ponuditi budućim učiteljima podršku u razvoju govor, ali i pozitivnoga govorničkog samopouzdanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Complete
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA