Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 926464

Samoprocjene i vršnjačke procjene javnoga govora budućih učitelja


Šijačić, Željka; Sablić, Marija; Rački, Željko
Samoprocjene i vršnjačke procjene javnoga govora budućih učitelja // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXIII (2017), 1; 105-115 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 926464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoprocjene i vršnjačke procjene javnoga govora budućih učitelja
(Self- and peer-assessments of public speaking of future teachers)

Autori
Šijačić, Željka ; Sablić, Marija ; Rački, Željko

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXIII (2017), 1; 105-115

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
govorničko samopouzdanje ; komunikacijska kompetencija ; osobine učitelja ; retorika ; strah od javnog nastupa

Sažetak
Cilj je istraživanja ispitati odnose vršnjačkih procjena obilježja govora i govorničkoga samopouzdanja sa samoprocjenom govorničkoga samopouzdanja u budućih učitelja razredne nastave. Istraživanje pruža odgovor na pitanje mogu li se na temelju ocjena u studiju i samoprocjene govorničkoga samopouzdanja predvidjeti vršnjačke procjene obilježja govora. U istraživanju su tečnost u izražavanju, bogatstvo rječnika, jasnoća i razgovijetnost govora te govori li student (N = 62) hrvatskim standardnim jezikom korištena kao obilježja jezično i komunikacijski (govorno) kompetentnih govornih modela. Uporabom regresijske analize nalazi predstavljeni u radu upućuju na statistički značajne odnose između konsenzusno mjerenoga govorničkog samopouzdanja i mjerenih obilježja kvalitete govora prema procjeni vršnjaka, samoprocjene govorničkoga samopouzdanja, ali i materijalne pripreme za poučavanje iskazane prosjekom ocjena tijekom učiteljskoga studija. Rezultati podržavaju razlikovanje obilježja govora i govorničkoga samopouzdanja, kao i potrebu ponuditi budućim učiteljima podršku u razvoju govor, ali i pozitivnoga govorničkog samopouzdanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Marija Sablić (autor)

Avatar Url Željko Rački (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šijačić, Željka; Sablić, Marija; Rački, Željko
Samoprocjene i vršnjačke procjene javnoga govora budućih učitelja // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXIII (2017), 1; 105-115 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Šijačić, Ž., Sablić, M. & Rački, Ž. (2017) Samoprocjene i vršnjačke procjene javnoga govora budućih učitelja. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXIII (1), 105-115.
@article{article, author = {\v{S}ija\v{c}i\'{c}, \v{Z}eljka and Sabli\'{c}, Marija and Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko}, year = {2017}, pages = {105-115}, keywords = {govorni\v{c}ko samopouzdanje, komunikacijska kompetencija, osobine u\v{c}itelja, retorika, strah od javnog nastupa}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXIII}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Samoprocjene i vr\v{s}nja\v{c}ke procjene javnoga govora budu\'{c}ih u\v{c}itelja}, keyword = {govorni\v{c}ko samopouzdanje, komunikacijska kompetencija, osobine u\v{c}itelja, retorika, strah od javnog nastupa} }
@article{article, author = {\v{S}ija\v{c}i\'{c}, \v{Z}eljka and Sabli\'{c}, Marija and Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko}, year = {2017}, pages = {105-115}, keywords = {govorni\v{c}ko samopouzdanje, komunikacijska kompetencija, osobine u\v{c}itelja, retorika, strah od javnog nastupa}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXIII}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Self- and peer-assessments of public speaking of future teachers}, keyword = {govorni\v{c}ko samopouzdanje, komunikacijska kompetencija, osobine u\v{c}itelja, retorika, strah od javnog nastupa} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Complete
  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
  • EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
  • Emerald Management Reviews database, United Kingdom
  • Ulrich Serials Analysis System, USA





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font