Pregled bibliografske jedinice broj: 926324
Izbor tržišta i lokacije prilikom otvaranja trgovačkih centara na primjeru grada Osijeka
Izbor tržišta i lokacije prilikom otvaranja trgovačkih centara na primjeru grada Osijeka // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Segetlija, Zdenko et al. (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 199-212 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 926324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izbor tržišta i lokacije prilikom otvaranja trgovačkih centara na primjeru grada Osijeka
(Market and location selection when opening shopping malls in the city of Osijek as an example)
Autori
Mrvica Mađarac, Sandra ; Stojanović, Slobodan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
/ Segetlija, Zdenko et al. - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010, 199-212
Skup
10. međunarodni znanstveni skup "Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 14.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tržište, lokacija, trgovina, trgovački centar
(market, location, commerce, shopping malls)
Sažetak
Zadnjih godina u RH bilježi se porast broja trgovačkih centara sa tendencijom rasta. Veliki trgovački lanci su u svojim poslovnim planiranjima iskazali veliku zainteresiranost za ulaganja na hrvatsko tržište. To je zbog geografskih, demografskih te pravnih prednosti koje im ono pruža. Inozemne tvrtke imaju pristup jeftinim izvorima financiranja, niže nabavne cijene, veliku pregovaračku moć sa dobavljačima te modernu i razrađenu tehnologiju poslovanja što im olakšava ulazak na strana tržišta. Ulaskom brojnih trgovačkih hipermarketa na hrvatsko tržište te najavljen dolazak drugih, promijenila se cijela slika hrvatske trgovine te čak i kupovnih navika potrošača. Trgovački centri utječu na ravnotežu u centrima gradova i predgrađa, na prometnu infrastrukturu i okoliš. Kupcima naravno odgovara što veća konkurencija zbog nižih cijena i većeg prodajnog asortimana. Trgovački centri najčešće se otvaraju na rubovima gradova ili u središnjim zonama. Stoga broj, tipovi i oblik trgovačkih centara utječu i na strukturu grada u kojem se nalaze. Uz postojeće trgovačke centre u gradu Osijeku planira se i radi na gradnji novih. Nameće se pitanje koliko još tržište može izdržati navalu novih te hoće li neki trgovački centri uskoro biti prisiljeni zatvarati svoje trgovine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru